• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

oplopende datum bij het afrdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ploegtwee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
hallo,

ik ben al tevergeefs op zoek geweest naar een formule die automatisch de datum(dd-mm-jjjj) laat oplopen in één en het zelfde werkblad, maar dat ik dan bv 31 keer afdruk.
Heeft hier iemand een oplossing voor want elke afdruk de datum veranderen is een beetje verloren tijd.
:cool:alvast bedankt en groetjes van ploeg 2 :cool:

Bedoel je dat je een cel hebt met de datum, dat je dan een afdruk maakt van het tabblad en vervolgens moet de datum in die cel met één opgehoogd worden vóórdat je weer een afdruk maakt. En dat dan 31 keer?
Welke startdatum staat er in die cel?

Richard

ik heb boven rechts in dehoek een datum staan dit is de eerste van de maand telkens en in moet deze afdrukken voor de gehele maand. nu zou ik willen weten of het mogelijk is om de datum met te laten tellen naar het aantal afdrukken dat ik moet maken voor die maand?
groetjes ploeg 2

Met een Before-Print event is dat te regelen:

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
[A1] = [A1] + 1
End Sub

Succes, Cobbe

Aanvulling op Cobbe: Open het excelbestand, klik op Alt+F11 om naar VBA te gaan. Vouw VBAproject uit totdat je de naam van je bestand ziet staan. Dubbelklik op Thisworkbook. Kopieer de code van Cobbe in het rechtervenster. Pas de cel A1 aan naar de cel waarin jij de datum hebt staan. Sla het bestand op en test het.

Richard

Laatst bewerkt:
Dank u!
Had het niet beter kunnen zeggen.:thumb:

Cobbe

Sorry,voor late reactie maar ben zeer goed geholpen dat dank jullie wel
Groetjes ploeg 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan