oplossen van dubbele waarde/nulwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

karin_djk

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Berichten
9
Hoe los ik de dubbele waarde of de lege velden op als 1 sollicitant bij 3 bedrijven op 5 functies 6 keer gesolliciteerd (datum) heeft.
Want als ik ze dubbel invoer krijg ik de melding: dubbele waarde (gaat dus niet)
en als ik het veld leeg hou dat krijg ik de melding: er mag geen nul waarde zijn. (gaat dus ook niet)

Ik maak in 1 tabel 4 kolommen:
kolom 1: 50 verschillende datums zet en in
kolom 2: de 25 functies waar op gesolliciteerd is en in kolom 3: de 20 bedrijven waar die functies vandaan komen.....
kolom 4: de 15 sollicitanten

Ik heb al de literatuur bekeken maar daar kom ik niet uit.
 
wanhopige access beginner

Help !!!!
ik weet het echt niet meer en kan nu ook niet verder.
Ik begin wanhopig te worden en ik moet het morgenavond al klaar hebben om het te tonen.

zie mijn vorige berichtje

hoop dat iemand me verder helpt
wanhopige access beginner
 
Re: wanhopige access beginner

Geplaatst door karin_djk
Help !!!!
ik weet het echt niet meer en kan nu ook niet verder.
Ik begin wanhopig te worden en ik moet het morgenavond al klaar hebben om het te tonen.

zie mijn vorige berichtje

hoop dat iemand me verder helpt
wanhopige access beginner

Kijk in de tabellen (onntwerpweergave,onderaan) dat er voor die velden de waarden " lengte 0 toestaan" op JA staat, en geidexeerd op NEE staat.
 
alweer bedankt
het lijkt er op dat het lukt .Ik moet nog even wat test gegevens invullen om te kijken of ik ook de juiste antwoorden krijg.

maar ik moet ook nog een schakelbord maken maar in mijn access 2003 programma kan ik onder extra - invoegtoepassingen het niet vinden.

Waar kan ik dit wel vinden?
groetjes karin
 
Ik gebruik nu wel versie 2000, maar kan je het niet terug vinden bij Extra->Database hulp programma's

Kan je overweg met VBA? anders kan je dit zelf maken, maar ik denk dat de tijd dan weer dringt.
 
ja klopt, daar kan ik het nu wel vinden maar ik denk dat ik daar vannacht of morgen pas aantoe kom.

Ben jij morgen overdag ook nog bereikbaar want ik denk dat ik deze klus niet alleen aankan.


groetjes karin
 
Wat betreft het schakelbord (ingebouwd in acces) vrees ik, dat ik je daarbij niet kan helpen. Ik ontwerp zelf mijn menu's(schakelbord) Maar kijk even in de help, daar ga je dat al vinden.

Morgen overdag ???? kan ik spijtig niet zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan