oplossing gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Softwarefreak

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Hoi,

Ik heb het volgende probleem, met het bereik van mijn draadloos netwerk.

Ik heb een Linksys WRT54GS ADSL Router met twee Linksys Range Extenders.
Op het router heb ik al Linksys HGA7T antennes zitten.

Deze configuratie zou een beneden verdieping de begane grond en de eerste verdieping van een redelijk groot huis moeten voor zien van een draadloos netwerk.
En heb er ook nog een Linksys draadloze printserver bij hangen.

Het werkt, maar het bereik is niet overal voldoende.
Ik kan helaas ook niet meer Range extenders toevoegen (zegt linksys):confused:

De afmetingen van de verdiepingen zijn in rechthoek voormaat 11m breed en 25m lang.

Er zijn overal verschillende ruimte`s met in het midden een kleine lift (storing) en vrijwel overal dikke muren.

Het Router staat op de beganegrond voorin in een kantoor ruimte.

Hoe zou jij dit oplossen. Alle ideeen zijn welkom, een uitbreiding op de bestaande hardware of iets nieuws.

BVD.:)

Het meest eenvoudige is om een repeater op goede plaats te hangen.
Gezien de situatie zal je nooit door bv de lift kunnen komen met je signaal.

betonvloeren kan je door heen maar owee als er betonijzer in zit, helaas zal dat bij jou ook het geval zijn gezien de bouwvoorschriften, als je al een betonnen vloer hebt natuurlijk.

Misschien nog een repeater in de trap opgang plaatsen oid. Dat werk beter dan dan de "range expanders" Ik zelf werk ook repeaters en overbrug met gemak 750 meter met 1 repeater. (buiten situatie)
Omdat over het algemeen de power hoger is in deze apparaten en zit tussen je accesspoint in en de client.
Het werkt standalone dus een kabel na configuratie niet meer nodig alleen een voedingspunt is wel handig, gezien die dingen niet op batterijen actief willen worden.

Externe antenne zal niet veel verbeteringen geven binnen in een gebouw, omdat je wel meer signaal kunt opwekken maar daarintegen ook weer meer reflectie krijgt en met gevolg meer stoorsignaal. Het kan wel hoor maar dan moet je wel goed weten waar je aan begint.

Misschien heb je hier wat aan.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan