Dieselwalz
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 dec 2010
Hallo allen.
Ik heb mij geregistreed om jullie allen te helpen die problemen ondervinden om internet op de WII te krijgen.
Gisteren ben ik zelf de hele dag bezig geweest zonder resultaat. Ik gebruik(te) de WIFI-MAX usb stick die inprincipe fungeert als een Acces Point, alleen werkt dat voor geen meter. Ik zat een andere oplossing te zoeken omdat ik ook een wifi built-in heb in mijn Laptop. Na tientallen forums en websites kwam ik 1 reply tegen van iemand die de "gouden tip" gaf!
Hierbij al mijn dank aan de tipgever: "DanH"
Dus heb je een laptop met wifi of een Desktop met wifi dan zou dit de oplossing moeten zijn. Bij mij werkt het in ieder geval.
Het is zo simpel dat je denkt waarom komt iemand anders hier nou niet eerder mee.
Mijn setup:
HP 620 Laptop.
Realtek LAN card (die is aangesloten op het internet uit de muur, van je modem of router inprincipe)
Realtek 8191 SE wifi card (deze gaat dmv een programma verbinding maken met de wii)
Ik heb antivirus en windows firewall uitgeschakeld, heb het nog niet getest met die 2 aan.
Ik heb in de adapter instellingen van de netwerkkaarten de ip op automatisch staan, en de verbinding moet niet gedeeld zijn!
OPLOSSING:
Ga naar Connectify (www.connectify.me).
Download het programma in de download sectie.
Installeer het programma.
In de setup-wizard voer je het volgende in:
W-Fi Name: WII-AP (je mag zelf een naam verzinnen)
Password: (gewoon iets simpels met minimaal 8 karakters)
Internet: (hier moet je je LAN card/verbinding kiezen, dus niet WIFI!!!)
Meer hoefde ik niet in voeren, setup dus klaar.
Op naar de wii.
Ga naar je wii internet instellingen en kies gewoon een nieuwe verbinding.
Kies voor Access Point zoeken en je ziet dan de naam van je zojuist aangemaakte wifi verbinding. Kies dus deze verbinding en voer het password in die je verzonnen hebt.
Laat de verbinding testen, en voila! Als het goed moet je nu internet hebben.
Veel WII plezier toegewenst!!!
Many thanks to/Alle dank naar: "DanH"
Ik heb mij geregistreed om jullie allen te helpen die problemen ondervinden om internet op de WII te krijgen.
Gisteren ben ik zelf de hele dag bezig geweest zonder resultaat. Ik gebruik(te) de WIFI-MAX usb stick die inprincipe fungeert als een Acces Point, alleen werkt dat voor geen meter. Ik zat een andere oplossing te zoeken omdat ik ook een wifi built-in heb in mijn Laptop. Na tientallen forums en websites kwam ik 1 reply tegen van iemand die de "gouden tip" gaf!
Hierbij al mijn dank aan de tipgever: "DanH"
Dus heb je een laptop met wifi of een Desktop met wifi dan zou dit de oplossing moeten zijn. Bij mij werkt het in ieder geval.
Het is zo simpel dat je denkt waarom komt iemand anders hier nou niet eerder mee.
Mijn setup:
HP 620 Laptop.
Realtek LAN card (die is aangesloten op het internet uit de muur, van je modem of router inprincipe)
Realtek 8191 SE wifi card (deze gaat dmv een programma verbinding maken met de wii)
Ik heb antivirus en windows firewall uitgeschakeld, heb het nog niet getest met die 2 aan.
Ik heb in de adapter instellingen van de netwerkkaarten de ip op automatisch staan, en de verbinding moet niet gedeeld zijn!
OPLOSSING:
Ga naar Connectify (www.connectify.me).
Download het programma in de download sectie.
Installeer het programma.
In de setup-wizard voer je het volgende in:
W-Fi Name: WII-AP (je mag zelf een naam verzinnen)
Password: (gewoon iets simpels met minimaal 8 karakters)
Internet: (hier moet je je LAN card/verbinding kiezen, dus niet WIFI!!!)
Meer hoefde ik niet in voeren, setup dus klaar.
Op naar de wii.
Ga naar je wii internet instellingen en kies gewoon een nieuwe verbinding.
Kies voor Access Point zoeken en je ziet dan de naam van je zojuist aangemaakte wifi verbinding. Kies dus deze verbinding en voer het password in die je verzonnen hebt.
Laat de verbinding testen, en voila! Als het goed moet je nu internet hebben.
Veel WII plezier toegewenst!!!
Many thanks to/Alle dank naar: "DanH"
Laatst bewerkt: