oplossing voor squeezebox

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Goede morgen,
Wie kan mij uit de brand helpen met het volgende.
Mijn denon-internetradio was ineens achter een betaalmuur geplaatst. ik pakte mijn logitech squeeze box. Die bleek niet meer te werken omdat Logitech de ondersteuning had gestaakt. Navraag bij denon en de winkel bevestigde dat Denon ermee was gestopt. De vraag: Is er iemand die dat met squeezebox ook aan de hand heeft gehad en daar een oplossing voor heeft gevonden. Is er een apparaatje te koop om via de squeebox weer internetzender binnen te halen. Het vreemde is dat in het verleden vastgezette zenders wel gewoon zijn te ontvangen.
Mocht er iemand zijn die ook de denon weer kan laten werken als voorheen?
is het hopeloos dan verneem ik dat ook graag.
bij voorbaat dank
tom1

Je gebruikt een Denon met Vtuner, neem ik aan? Die dienst is inderdaad achter een betaalmuur geplaatst. De kosten vallen nog wel mee (althans toen, geen idee hoe het nu is), en na het betalen en invoeren van een uniek ID en een MAC-adres werkte het weer voor een jaartje.

Inmiddels heb ik deze Denon verkocht omdat die toch problemen gaf, en de nieuwere Denon's gebruiken een ander systeem wat gewoon gratis is.

Squeezebox gebruikte ik ook voordat ik de Denon ging gebruiken, maar die ondersteuning is inmiddels ook beëindigd. Mijn Squeezebox heb ik nog wel, maar gebruik ik niet meer. Ik heb volgens mij niet eens meer de ondersteuning toegevoegd aan mijn Qnap NAS.

De oplossing is: Ander muzieksysteem gebruiken, of betalen, of een nieuwere Denon aanschaffen.

Dag Aar,
dank voor je uitleg.
ik kan de denon wel vergeten, begrijp ik. IK doen het wel met de vastgelegde zenders die nog gewoon te benaderen zijn.

Heb je ook een oplossing (stappenplan) om de squeezebox weer aan de praat te krijgen. Ik begrijp niet helemaal toegevoegd aan Qnap nas.

bij voorbaat dank
grt tom1

"Mijn Squeezebox heb ik nog wel, maar gebruik ik niet meer. Ik heb volgens mij niet eens meer de ondersteuning toegevoegd aan mijn Qnap NAS."

Je kan er alleen lokaal nog wat mee doen. Internetzenders zijn er niet meer voor. Of je moet gewoon betalen voor die Denon v-tuner service.

Dag Aar,
Dat wordt dus sparen vor een andere denon en voor de logitech geldt dat het is uitgesloten dat die nog een teken van even geeft. nog een laatste vraag : wat is een qnap nas

Wat houdt je tegen om te Googlen op Qnap NAS? Dan weet je direct dat het een opslagschijf is voor aan je netwerk van het merk QNAP. Omdat daar een hoop muziek op staat heb ik Squeezebox daarop geïnstalleerd, zodat ik alle muziek vanaf mijn NAS kon streamen naar de huiskamer :). Tegenwoordig heeft de NAS zelf al een handige mediaserver, waardoor de Squeezebox overbodig werd.

Maar is er een reden dat je geen licentie voor V-Tuner wilt nemen? Dat is vrij goedkoop voor $4 per jaar.
En je kan weer op je (verouderde) Denon radio luisteren.

Als je € 4,- per jaar weglegt, heb je over ongeveer 80 jaar genoeg om de nieuwste Denon te kopen :). Mits de prijzen niet verder verhogen natuurlijk :D.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan