• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmaak aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipodeluxe84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Hallo,

Ik heb een vraag hoe ik volgende kan aanpakken. Ik haal uit een software pakket middels een query leveringsgegevens welke worden ingelezen bij een vervoerder in hun software.
Nu krijg ik alle data , stel 30 leveringingen, in 30 regels geexporteerd.
Echter het formaat zoals het moet worden ingelezen bestaat uit 4 regels per levering.
Ik zal dus op een of andere manier de data per regel moeten uitsplitsen in een ander werkblad over 4 regels. Dit betekend dus dat als ik 30 leveringen heb er in totaal x 4 regels= 120 regels moeten worden gecreeerd!
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en kan iemand mij een voorbeeld geven van de juiste formule welke ik moet gaan gebruiken?? Ik denk zelf aan iets van lookup maar heb geen idee hoe dit aan te pakken.

Alvast bedankt

Mark

Omdat je geen voorbeeldje heb gepost heb ik zelf wat verzonnen.
En als ik het dan goed begrijp wil je dit.
De formule is niet van mezelf heb alleen aangepast aan jou wensen (denk ik).

Bijlagen

Voorbeeld

Hoi,

Ik heb een voorbeeld gemaakt van hoe het zou moeten worden maar loop tegen volgende problemen op.

Het 1e blad is de data welke op blad 2 moeten worden omgezet naar verticaalformaat met de opmaak zoals ik nu heb gemaakt.

Hoe krijg ik het zo voor elkaar dat ik nu de lookup gebruik?? heb het nu met plakken speciaal gedaan maar dan kan ik de opmaak niet verder door voeren.

Wie kan eens kijken??

Bedankt

Mark

Bijlagen

Gewoon met vert .zoeken?
Het bereik dynamisch gemaakt.

Bijlagen

Dynamisch bereik

Hoi Willem,

bedankt voor je reactie van gisteren. Ik ben weer iets verder maar heb toch nog een vraagje of je eens kan kijken naar het bestand zoals ik het nu heb gemaakt en of jij het wellicht zo kan maken dat ik op blad 2 de uiteindelijke opmaak van de regels op blad 1 krijg zonder overbodige velden. Dus zoals jij voorstelde met een Dynamisch bereik? ik weet niet hoe ik dat goed krijg.

Alvast bedankt

Gr, Mark

Bijlagen

Hoi Mark
Als ik je bestandje moet aanpassen kom ik weer terug op mijn vorige post.

Onder dynamisch bereik versta ik dat het bereik zich automatisch aanpast aan de hoeveelheid gegevens.
In dit geval heb ik het gehele bereik 'gegevens 'genoemd (tabblad 'Data voor Test' cellen B1:AG19)
Wordt er nu een extra regel toegevoegd dan wordt het bereik automatisch B1:AG20

Formule tabblad: lookupblad Cel C1
=VLOOKUP($B1;gegevens;2;0)

Hier wordt dus de inhoud van cel B1 (tabblad lookupblad) gezocht in in de eerste kolom (kolom B dus) van 'gegevens' en weergegeven wordt dan de waarde van de 2e kolom uit de rij waar het gegeven wordt gevonden.
De '0' staat voor alleen weergeven bij exact gelijke gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan