• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak automatisch doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilkiller

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2013
Moet volgens mij simpel te maken zijn maar vind het maar niet :s

Heb een werkschema (zie bijlage) met datums en de werkjes.
Bedoeling is dat ik de tabel invul om bij te houden hoe ver ik sta met het werk.

"0" = Niet begonnen, opmaak is rood
"1" = Begonnen, opmaak is oranje
"2" = Afgewerkt, opmaak is groen

De opmaak lukt me wel want dat is niet moeilijk :)

Maar ik wil dat bijvoorbeeld:
"werk 1" start op 1 januari, dus ik vul daar een "1" in (komt oranje) maar dan moet automatisch het cijfer "1" worden ingevuld tot het einde van het datum bereik.
Op 3 januari vul ik een "2" in als het is afgewerkt. Vanaf die cel word het groen tot het einde van het datum bereik. Waarbij 1-2 januari in het oranje blijft (cijfer 1).

Bekijk bijlage Test.xlsx
Eerste tabblad is leeg met de juiste opmaak & legende. 2de tabblad is een visueel voorbeeld van hoe het er zou uitzien.

ik mis in je bestandje per rij de datums van 'niet begonnen' 'begonnen' 'afgewerkt'

Snap je vraag denk ik niet zo goed. Datums staan in rij 2, welk werkjes in kolom B.
Je vult een cijfer in (zoals in zeeslag) in de juiste rij en kolom om te zien hoever je staat.
Door de kleuren zie je dan makkelijk waar je staat.

Ik dacht meer aan zoiets.
Vul in kolommen A tm C de verschillende datums in en de rest gaat automatisch.

Bijlagen

Is mss inderdaad nog handiger dan ik in gedachten had! :)
Wat een lange code, zal eventjes nodig hebben om te ontleden. Enige probleem is dan nog:

Als ik minder dan een dag nodig heb kan ik niet zomaar van rood naar groen? krijg een popup.

De popup is verkregen via datavalidatie pas daar de formule aan van '>' naar '>='

Wat een lange code, zal eventjes nodig hebben om te ontleden
Om de formules goed te ontleden moet je alle 'ALS' formules eerst eens afzonderlijk bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan