• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Callier

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2019
Berichten
10
Beste helpers

Ik heb een werkblad gemaakt waarbij ik een planning wil bijhouden en daar andere vragen ook mee kan oplossen. Alles werkt en de nodige beveiliging tegen onbedoelde bewerkingen zit op zijn plaats, maar ik heb één probleem die ik niet opgelost krijg.

Wanneer iemand wijzigingen aanbrengt en cellen doortrekt, dan wordt de opmaak ook mee doorgetrokken en dat is een beetje vervelend. Gelijkaardige vragen werd hier al eens gesteld en men kan dit vermijden door 'plakken als waarde' te gebruiken. Ik kan het natuurlijk zoveel als mogelijk vragen aan mijn collega's, maar als het snel moet gaan wordt dit steeds vergeten. Ik heb ook geprobeerd om in de instellingen aanpassingen te doen, maar heb nog niet de juiste instellingen gevonden. Mogelijks is er in VBA een oplossing, maar daar ken ik helaas zeer weinig van?

Wat zou ik willen hebben:
In het bestand op het tabblad 'Jan' zijn twee vakjes ingevuld (cellen D6 en E6). Als ik beide wil doortrekken naar de rest van de medewerkers, dan zouden de paginaranden voor elke cel moeten blijven staan zoals op dinsdag (kolom F en G). Helaas krijg ik iets zoals op woensdag waarbij de vette lijn meekomt (kolom H en I).

Bedankt alvast voor jullie advies!
 

Bijlagen

  • Sjabloon_Planning_Helpmij.xlsx
    1,6 MB · Weergaven: 38
Wanneer je de cellen doortrekt komt vervolgens een wit icoontje in beeld waarin je "doorvoeren zonder opmaak" kunt aanvinken. Daarmee is het probleem opgelost
 
Wanneer je de cellen doortrekt komt vervolgens een wit icoontje in beeld waarin je "doorvoeren zonder opmaak" kunt aanvinken. Daarmee is het probleem opgelost

Klopt, maar kan ik ervoor zorgen dat 'doorvoeren zonder opmaak' als standaard wordt gebruikt? Als ik erop moet rekenen dat de collega's dit zelf doen, dan gaat het jammer genoeg vergeten worden.
 
Bij de opties zijn ook andere vinkjes die je aan en uit kunt vinken. Daar staat ook iets tussen over opmaak doorvoeren etc..
 
Bij de opties zijn ook andere vinkjes die je aan en uit kunt vinken. Daar staat ook iets tussen over opmaak doorvoeren etc..

Bedoel je bij Opties > Geavanceerd > Opties voor bewerken > 'Opmaak en formules van gegevensbereik doorvoeren' ? Vakje staat uitgevinkt.

De drie opties bij 'Knippen, Kopieren en plakken' heb ik ook alle drie eens geprobeerd, maar zonder het gewenste effect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan