Opmaak bij Beantwoorden verdwijnd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathan86

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Ik heb het volgende probleem in MS Outlook 2000

Als ik een mailtje beantwoord mis ik de werkbalk opmaak in het venster wat dan opent.
Ik kan deze wel aanzetten door "Beeld => Werkbalken => Opmaak"

Als ik vervolgens nog een paar mailtjes beantwoord gaat het gewoon goed.

Maar na een tijdje is hij weer weg.

De enigste oorzaak die ik hier nog voor kon bedenken is dat ik een nieuw mailtje heb gehad die ik beantwoord heb.

Alleen lijkt mij dat dat niet uit mag maken.

Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen

want ik heb een gebruiker die in elk beantwoorde mailtje de opmaak wil kunnen aanpassen zonder iedere keer dat vinkje aan te zetten in "Beeld=>werkbalken=>opmaak"

Via Extra > Opties; Email-indeling kan je regelen dat Word als E-mail editor moet worden gebruikt.

Echter: als je een mail ontvangt van een afzender, en deze is opgemaakt in HTML, dan heb je bij het beantwoorden die faciliteit niet .... vandaar dat de opmaakmogelijkheden (en dus die balk) niet beschikbaar zijn op dat moment.

Ok

Maar bij beantwoorden wordt het mailtje toch de indeling zoals dat bij de gebruiker ingesteld staat.

ze kan op dat moment namelijk wel de balk opmaak toevoegen binnen het mailtje.
en vervolgens lettertypes e.d. aanpassen.

Maar uit bovenstaande verhaal begrijp ik dus dat outlook dat automatisch doet en dat de gebruiker hier verder geen invloed op heeft (uitsluitend voor nieuwe mailtjes)

Hoi,

Vreemd ja, de werkbalk opmaak is een 'standaard' in Outlook 2000.
Stel je Word in als E-mail indeling dan krijg je de beschikking over twee opmaakwerkbalken (zeg maar)

De ene heet dan 'Opmaak' en heeft dezelfde opties als die van Word
De andere heet dan 'Email' en heeft de basis-opmaakmogelijkheden van Outlook.

Heb je 'Tekst zonder opmaak' als e-mail indeling ingesteld (via Opties > Email-iindeling, dan is de werkbalk wél zichtbaar, maar de knoppen hierop merendeels grijs.

Het probleem dat jij aangeeft, heb ik niet kunnen creeëren, ook niet met het verzenden van een mailtje in 'platte tekst' via een webmail-adres naar mijn eigen account.
Moet wel zeggen, dat ik met Outlook 2003 werk, dus kan de situatie vanuit 2000 niet simuleren.
Wellicht Outlook 2000 nog eens opnieuw installeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan