• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak Celinhoud Kopiëren.

• Onderwerp starter Onderwerp starter IzZa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IzZa

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Beste Excellers,

Ondanks dat ik aardig wat van Excel weet kom uit het volgende simpele gevalletje niet uit.

Ik wil de opmaak van een cel met inhoud kopieren naar een ander cel met inhoud =>

bv.
111.111.111 is de opmaak in cel A1
111111111 is de waarde in cel B1

Deze waarden lopen op tot 999999999. Zonder de juiste opmaak kan ik met verticaal zoeken niet verder. Daarom heeft cel B1 dezelfde opmaak nodig als dat van A1 (andersom mag ook ;)) Opmaak kopieren heb ik al geprobeerd, de celeigenschappen zijn oko hetzelfde. Wat zie ik over het hoofd?

Ik kan de opmaak gewoon kopieeren en plakken van de ene cel naar de andere - zie celeigenschappen.

Bijlagen

• Capture-1.jpg
    Capture-1.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 58
Ik kan de opmaak gewoon kopieeren en plakken van de ene cel naar de andere - zie celeigenschappen.

Normaal gesproken lukt dat dus ook. Maar kijk maar eens of het je ook lukt bij bijgaand bestand. Mij in ieder geval niet :(

Bijlagen

Beste IZza,

De celopmaak van kolom A is niet echt relevant wanneer de invoer bestaat uit een getal met puntjes! De puntjes worden dus niet door excel getoond, maar door de gebruiker ingevoerd. In kolom B is dat niet zo. Je kunt gebruiken: ##.###.### als opmaak

Richard

Besta Izza,

Ik heb een formule aangebracht in Kolom C die de puntjes genereerd die in kolom A zijn ingebracht door een user.
Je kan ook de volledige kolom A selecteren en alle puntjes vervangen door "niets" via Ctrl+H.

Groetjes,

Joske

Bijlagen

Beste IZza,

De celopmaak van kolom A is niet echt relevant wanneer de invoer bestaat uit een getal met puntjes! De puntjes worden dus niet door excel getoond, maar door de gebruiker ingevoerd. In kolom B is dat niet zo. Je kunt gebruiken: ##.###.### als opmaak

Richard

Richard,

Ook dat heb ik geprobeerd. Hij plaatst dan wel de punten in de cellen die dat nog niet hadden. En dit is dan het resultaat: 1.111.111 ipv 11.111.11.

Kan het zo zijn dat Excel dit gewoon niet kan bolwerken? Kan het me niet voorstellen maar goed.

Besta Izza,

Ik heb een formule aangebracht in Kolom C die de puntjes genereerd die in kolom A zijn ingebracht door een user.
Je kan ook de volledige kolom A selecteren en alle puntjes vervangen door "niets" via Ctrl+H.

Groetjes,

Joske

BINGO! Dat was hem dus. :thumb: :thumb: :thumb:

Thanks voor de hulp!

Zet de vraag nog op opgelost en iedereen is alweer tevreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan