• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak cellen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drumkruk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste excellers,

Ik probeer een werkblad waarin per team verlofuren worden bijgehouden te koppelen aan een ander (beveiligd) werkblad (in hetzelfde bestand) waarin hetzelfde wordt bijgehouden maar dan per project. De bedoeling is dat de opmaak van het werkblad waarin de uren worden ingevoerd direct gekoppeld zijn aan de projecturenlijst (als je bij een persoon in het teamblad een kleur veranderd, verandert dit in het projectblad ook). Nu is mijn vraag:

Als er enkel wordt gewerkt met opmaak, kunnen cellen dan ook gekoppeld worden? Als ik een simpele verwijzing maak: ='Sheet2'!C7 neemt excel alleen de gegevens mee, die er niet zijn. Er is alleen maar opmaak (rood is vakantie, geel is ziek, etc.)

Kan iemand mij helpen?

Rob

Beste Drumkruk ;)

Welkom op dit forum !

Heb je een voorbeeld bestandje ?

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny, dank :thumb:

Bijgevoegd een testbestandje. De bedoeling is dus dat bij wijziging in het eerste tabblad het tweede tabblad automatisch dezelfde kleur krijgt van het corresponderende veldje bij dezelfde naam.

Ik hoop dat je er iets mee kan!

Bijlagen

Beste Drumkruk ;)

Ik denk dat dit met VBA code moet gebeuren !

Groetjes Danny. :thumb:

Ah ok, daar heb ik weinig verstand van. Dat zijn macro's toch?

Het zou wel kunnen met voorwaardelijke opmaak maar dan alleen in Excel2007

Mvg

Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan