• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak draaigrafiek verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murphy88

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2017
Goedemiddag,

Ik zit in excel op een mac met het volgende dilemma, komt dit iemand bekend voor?

Ik heb wat draaitabellen en draaigrafieken en voor die laatste heb ik nadat ik tevreden was met de opmaak er een sjabloon van gemaakt. Ook heb ik aangevinkt dat de celopmaak behouden moet blijven bij updaten.
Nu is het zo dat ik met slicers probleemloos kan filteren en de opmaak van de grafiek behouden blijft. Echter, zodra ik in de slicer een optie kiest die geen data heeft raakt de opmaak compleet verloren.
Ik word hier zo simpel van, komt iemand dit bekend voor en weet wat ik nog zou kunnen doen/proberen?

up

Beste forummers,

Ik up mijn vraag omdat ik nog steeds geen oplossing heb gevonden. Inmiddels lekker aan het klooien geweest (nu in een windows omgeving) en ik upload ook een voorbeeldbestand. Ik hoor graag of iemand voor mij de oplossing heeft.

Groetjes,

Bijlagen

Bedankt VenA voor je reactie. Dit lijkt inderdaad een simpele oplossing en ook te werken. Echter is het originele bestand enorm groot (+100k rijen/vele slicers) en zijn er soms ook niet ingevulde velden. Zie voorbeeldbestandje 2.
Neem bijvoorbeeld de maand mei, hiervan zijn alleen de goede items ingevuld, niet de foute. Hierdoor is de maand via de slicer wel te activeren maar veranderd hierdoor ook de opmaak van de grafiek die niet meer terug veranderd naar het origineel.

Is er nog een andere manier om de opmaak van de grafiek te borgen? Of moet ik het in de tabel zoeken?

Groetjes,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan