Opmaak Excel in Accessrapport?

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnVL

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik gebruik reeds jaren een Excelbestand om aanwezigheidslijsten te genereren. Dit ben ik nu in Access aan 't maken: 'k heb nog héél veel te leren, maar ik heb al wel geleerd dat Access enorm mooie mogelijkheden biedt! :)

Maar: nu zou ik graag de opmaak van mijn Exceltabel in een rapport gieten, om gewoon dezelfde vorm te behouden. Heeft er iemand een idee of dit kan; bv. excelopmaak exporteren of zo?
Ik kan natuurlijk gewoon de opmaak namaken in het rapport, maar ik heb zo een idee dat het eenvoudiger moet kunnen...

Alvast bedankt,
Stijn.

Dat idee is echter iets dat bij Microsof niet echt leeft.... Liever bouwen ze knoppenbalken waar niemand iets aan heeft, dan dat ze zich aan dit soort vragen branden. Het kan dus eigenlijk niet, wil ik maar zeggen!
Je kunt uiteraard prima rapporten maken in Access, maar die zijn altijd gebaseerd op een bepaalde printeroutput, of eventueel een pdf-bestand. Bij printers heb je uiteraard de beperking van het papierformaat, en dat zie je terug in je rapporten. Je geeft bij je rapportinstellingen dus op voorhand een breedte mee, die in 2k3 zo'n 56 cm is. En daar moet alles in passen.
In Excel heb je (oudere versies althans) 256 kolommen, maar je mag ze zo breed maken als je wilt (255 eenheden, maar dat is al een behoorlijk A4-tje...).
Kortom: meer dan 20 kolommen in een rapport wordt al behoorlijk lastig, als je ze ook nog eens leesbaar wilt houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan