• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmaak (formules ,validatie) automatisch overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Voor de matrix waarover ik nog meer dingen gevraagd heb, zit ik met nog een kwestie. De ingevulde regels hebben nu een bepaalde validatie, of automatisch opzoek waarde.
Nu kan ik dat voor een hele kolom gelijk instellen, maar dan wordt het bereik meteen zo groot waardoor de matrix weer traag wordt (dit was denk ik eerst ook de reden dat de matrix als zo traag was, de hele kolom loopt tot rij 65000 terwijl we nu bij rij 750 zitten).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als rij 750 is ingevuld, dat wanneer rij 751 ingevuld wordt, deze rij ook automatisch die verwijzingen en validatie overneemt?

arjoderoon,

Bedoel je zoiets:

Selecteer héél kolom A
Invoegen => Naam> definieren
namen in werkmap [naam]

geef de volgende formule in in het vak [verwijst naar] van de naamdefinitie
naam:
=INDIRECT("Blad1!$A$1:$A$"&AANTALARG(Blad1!$A:$A))
"naam" zal nu verwijzen naar een variabel bereik mits in kolom A alle
andere cellen leeg zijn en blijven!

ik heb nu de regels tot en met 750 ingevuld. Kolom a wordt gevalideerd aan de hand van de naam '=groep'. Kolom B wordt gevalideerd aan de hand van '=leverancier'. Maar kolom C gebruikt Kolom B om een bijbehorende waarde te zoeken aan de hand van vert.zoeken.
Nu wil ik graag dat als iemand regel 751 in gaat vullen, dat zodra cel A751 aangeklikt, in cel a751 dezelfde opmaak en validatie geldt als voor a750. Dus dat het automatisch uitbreidt. en dat b751 dan de opmaak en validatie van cel 750 heeft en dat c751 hetzelfde heeft als c750 en alle voorgaande regels... Dus dat ik nu niet voor een hele kolom op hoef te geven waardoor er 65000 rijen al dezelfde opmaak hebben, maar dat het 'bereik' zich automatisch uitbreidt. En ik weet niet of dat mogelijk is met indirect. Want want ik nu dus heb met kolom c is dat ik de formule verder moet slepen. Maar ik wil eigenlijk dat die formule zichzelf verder sleept zodra er weer een rij bijkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan