Opmaak in een ander ongewenst formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Door ergens in het lint per ongeluk in outlook op een knop te klikken is plotseling een merkwaardige lay-out ontstaan die ik niet wil hebben, echter ik ben ook niet in staat om de originele lay-out weer terug te zetten. Wat zie ik nu?
1 De letters in woorden staat zover uit elkaar dat er nog een letter tussen zou passen. dus te veel wit tussen de letters
2 Het wit tussen de tekstregels is zoveel dat er nog een regel tussen zou passen
3 Het begin van de tekst is zeer ver naar rechts opgeschoven zodat links ongeveer 1/3 van de breedte van het beeld niet gebruikt kan worden
Dit verschijnsel treedt op bij berichten die ik zelf schrijf om te worden verzonden. Ook ontvangen berichten hebben deze merkwaardige lay-out. Het lijkt erop dat een initiële instelling door mij per ongeluk is gewijzigd maar ik weet niet waar die instelling te vinden is.
Stijlen staat op Standaard en het lettertype staat overal waar je dit kunt instellen op Arial standaard 12 pt
Ik gebruik Outlook 365
Een bijlage met deze merkwaardige lay-out is toegevoegd, echter ik vermoed dat de vreemde lay-out zoals die in outlook verschijnt, niet te zien is in de bijlage
Wie helpt mij met aanwijzingen om de lay-out weer terug te zetten zoals die ook in de kolom met bv binnengekomen berichten te zien is?
 

Bijlagen

  • Indeling.txt
    221 bytes · Weergaven: 4
Klik in het lint eens op Beeld > Weergave herstellen.
 
Helaas er gebeurt niets, De lay-out blijft vreemd zoals omschreven
 
Je documentje laat een tekstbestand zien; die kent geen opmaak. Dus daar hebben we niets aan. Probeer eens een schermafbeelding te maken.
 
Bijgaand een screenshot
 

Bijlagen

  • Screen Shot 11-06-23 at 03.05 PM.PNG
    Screen Shot 11-06-23 at 03.05 PM.PNG
    23 KB · Weergaven: 10
Ik heb de oplossing gevonden. De lay-out is weer teruggezet naar hoe het was voor het vreemde scherm verscheen
Bedankt voor de ondersteuning
 
Dan zou het wel fijn zijn om deze oplossing even hier te laten zien, zodat andere lezers er óók nog wat aan hebben. Anders is het lezen van dit draadje hopeloze tijdverspilling:).
 
OctaFish je hebt helemaal gelijk. Daarom vind je onderstaand ook wat je moet doen om de lay-out met veel wit tussen de letters en de regels (veel blank mode) terug te brengen naar een normale, compacte lay-out (compacte mode)

Klik boven in op op de regel met Bestand, Start, Verzenden/Ontvangen enz. op Beeld en dan in het volgende scherm op Insluitende lezer (wie heeft ooit zo'n vreemde nietszeggende naam voor een menunaam bedacht?) Het lint Insluitende lezer is nu in een nieuw scherm actief. Klik in het lint op Tekstafstand. Staat de lay-out in de "veel blank mode" dat wordt er omgeschakeld naar de normale "compacte mode". Staat de lay-out in de "compacte mode" dan wordt omgeschakeld naar de "veel blank mode"

Deze toggle switch werkt ook als je een mail aan het schrijven bent. De veel blank mode schuift dan de tekst een heel stuk naar rechts.
Wil het scherm niet terugschakelen naar de andere mode klik dan een keer ergens willekeurig in de tekst van je document en probeer het nog een keer

Eigenlijk was de oplossing vrij simpel, maar wie denkt nu dat de lay-out veranderd kan worden in het menu Insluitende lezer! Alleen de naam al is op z'n zachts gezegd belachelijk.
Als er iets nog niet duidelijk is dan hoor ik het graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan