• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak in excel aan de hand van een niet reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdOAdO

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2015
Hoe kan ik een opmaak maken als er in een cel geen reeks van bijvoorbeeld 10 bevat, dan moet de cel een kleur rood kleuren. Dus bij elk andere getal dan 10, 20, 30, etc., behalve een 0, moet de cel rood kleuren. Graag jullie hulp.

Voorwaardelijke opmaak instellen voor het gewenste bereik met als (formule)voorwaarde:
Code:
=EN(A1>0;REST(A1;10)=0)
Plaats anders een voorbeeldje (excel).

Zo zie je maar weer het nut van het bijplaatsen van een voorbeeld bij een vraag.
Code:
=EN(A1>0;REST(A1;10)[COLOR="#000000"]<>[/COLOR]0)
Edit: vorige post verwijderd zie ik....

Het is me nu gelukt. Ik was snel met reageren. Ik heb van de laatste 0 een 1 gemaakt en het werkt. Nogmaals bedankt.

Dat zou ik niet doen, geeft mogelijk verkeerde resultaten. Zie post #3 voor correcte voorwaarde.

Het werkt inderdaad niet.
Ook #3 werkt niet.
Als ik een reeks van 10, 20, 30 etc. invul kleurt de cel niet.
Vul ik een willekeurig een getal dan kleur hij ook niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tuurlijk werkt het wel, maar je moet het wel goed instellen. Als je een regel wilt kleuren moet je de verwijzing vast zetten met $-tekens. En je moet niet delen door 100 maar door 10.
Code:
=EN($A$1>0;REST($A$1;10)<>0)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan