Opmaak in Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

GranadaDude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hello to you all,

Ik ben op zoek om rond een document een kader te plaatsen, en die kader moet volledig uitgelijnd zijn met de header/footer.

Mijn collega's zijn hier nog niet in geslaagd, ik geraak er ook niet wijzer uit.

Enige mogelijke oplossingen ? De header en footer zijn van tabellen voorzien om de nodige inhoud (document logo's, namen, omschrijvingen, ed) die zelf ook een rand hebben. Is er een manier om de page border rand te koppelen zondat deze samen 1 geheel vormen ? Of wat kan ik het beste doen hiervoor ?

Please advice ?

groetjes,

Tom.

Laatst bewerkt:
Ik zal ongetwijfeld je vraag verkeerd begrijpen, want ik meen dat het simpelweg plaatsen van een paginavullend tekstvak de oplossing zou moeten zijn............ of maak ik een gruwelijke denkfout ? (Zeker omdat er al meerdere mensen over aan het tobben zijn geweest, kan de oplossing toch niet zo simpel zijn?)

Laatst bewerkt:
zoiets?

Ik heb simpel 3 rechthoeken in een koptekst gemaakt.
Je kunt gewoon teksten toevoegen aan je koptekst, en je document bewerken.

Zal wel te simpel zijn :D

Bijlagen

Zijn er al vragen hieromtrent geweest ? Ik heb heel even gekeken, maar kan erover gekeken hebben.

Dus als ik het goed begrijp, is het voldoende om de page border in te stellen, en dan in een tekstbox alles zaken van de bestaande header in te kopieren?

Greetz,

Tom.

globe zei:
zoiets?

Ik heb simpel 3 rechthoeken in een koptekst gemaakt.
Je kunt gewoon teksten toevoegen aan je koptekst, en je document bewerken.

Zal wel te simpel zijn :D
:thumb:

Dat is ook een manier je, ik zal eens zien of het zo kan, thanks voor de info.

Soms zoekt een mens het toch veel te ver he, :cool:

Inb mijn voorbeeld heb ik geen rekening gehouden met tekst. Je zult dus de opvulling van de rechthoeken op transparant moeten zetten en de volgorde van het object op 'achter tekst plaatsen' moeten zetten.

Allemaal mooie commentaren, een kadertje trekken, en that's it. :confused: Maar een gewone kader proberen uit te lijnen op een tabel gaat zeker niet van een leien dakje.

Kan ik ergens zoals bij een gewoon tekenprogramma geen "snap to grid" afzetten, als je begrijpt wat ik bedoel. Of kan ik ergens de standaard grootte dat een rechthoek heeft verfijnen zodat alles toch proper uitgelijnd wordt ?

Ofwel ben ik zo gefixeerd met 1 zaak bezig dat ik iets over het hoofd zie, maar makkelijk is toch anders, geef dan maar een echt DTP pakket als Pagemaker pro ofzo...

Maar ja, de boodschap luidt, word 2003 gebruiken...

Please advice,

Greetz,

Ik ga helemaal met je mee v.w.b. DTP, maar ik heb niet gezegd dat Word HET programma is voor deze klus.

Desalniettemin zou ik adviseren om andersom te redenen / werken, dan je nu doet, dan is het idd. een kwestie van even een kadertje trekken.

Als je kolommen / vakken maakt (dus nog GEEN kadertje trekken) dan ben je daar helemaal zelf "bij", m.a.w. hoe groot die vakken / tabellen worden bepaalt de maker. Als je de tabellen per stuk of per meerdere aantallen nu net zo groot maakt dat de verticaletabel / vakranden links en rechts "in lijn" lopen (door de respectievelijke grootte van de tabellen / vakken iets aan te pasen), dan is het achteraf -als alles gereed is- idd. niet meer dan een "kadertje trekken".

post eens een afbeelding met het uiteindelijk eindresultaat. (of iets wat er op lijkt)

Word is niet het 'beste' DTP programma wat er is, maar het kan wel een boel.
Misschien een sjabloon aanmaken? Ik heb toch best wel 'mooie' dingen in word gemaakt mbt kaders, randen, tabellen etc. Soms is het even knippen en plakken, maar dan heb je ook wat.

OK, ik heb een voorbeeldje bijgevoegd van de file.

Ik heb de laatste 2 opmerkingen nog niet kunnen bekijken, maar dan kunnen jullie al eens even kijken.

Succes ermee, hou me op de hoogte, ik wil hier wel een en ander positief van opsteken dus ben benieuwd naar suggesties en tips.

Dank bij voorbaat voor jullie hulp !!

Groetjes,

Tom ;)

Bijlagen

Hoi Pasha,

Bedoeling is om 1 kader te hebben, bovenaan de hoofding die exact aansluit op de kader, en de info van het voeteinde moet hier nog aan aangepast worden.

De onderste moet ik nog wel aanpassen, de breedte moet overeenkomen met de kader.

Groetjes,

Tom.

ALoha Granadadude,

Ik snap nu wat je bedoelt. je bovenste kaders sluiten nét niet aan op het tekst kader.
Ik ga wel even klussen en kijken of het op te lossen is

Ben eruit!

Ik heb in Excell een tabel gemaakt en deze in het word-document geplakt.
Wel moet je in word dan de 'harde' waardes van de tabeleigenschappen aangeven
Alle waardes op 'exact'zetten, anders gaan de breedtes en hoogtes verspringen als je tekst invult.

Wat je ook nog even moet doen is in de eigenschappen van de diverse cellen de tekstuitlijning goed zetten, maar daar kom je wel uit denk ik.

succes!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
globe zei:
Ben eruit!

Ik heb in Excell een tabel gemaakt en deze in het word-document geplakt.
Wel moet je in word dan de 'harde' waardes van de tabeleigenschappen aangeven
Alle waardes op 'exact'zetten, anders gaan de breedtes en hoogtes verspringen als je tekst invult.

Wat je ook nog even moet doen is in de eigenschappen van de diverse cellen de tekstuitlijning goed zetten, maar daar kom je wel uit denk ik.

succes!

Hey , dat is ni slecht, heel goed resultaat.

Je ziet, je bent nooit te oud om bij te leren, ik kan wel aardig uit de voeten met Word maar heb hiermee weer bijgeleerd. Van harte bedankt voor je oplossing !! :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan