Opmaak mappen in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reintje48

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2011
Berichten
29
In de verkenner werk ik graag met de mappen en bestanden in de opmaak "Grote pictogrammen" en sorteren op "Type". Dit kan ik aangeven via de optie "Weergave" of via rechtsklikken en dan de optie "Beeld".
Probleem is dat ik dat voor elke map steeds apart moet doen en dat is met heel veel mappen heel veel werk.
Bovendien merk ik dat zo nu en dan om wat voor reden dan ook de weergaven van een bepaalde map gewijzigd is.
Is er een mogelijkheid om het standaard te maken, m.a.w. dat de standaard opmaak van mappen en bestanden "Grote pictogrammen" is. Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.
 
Elk map'type' heeft zijn eigen instellingen. Dus voor een map met Muziekbestanden kun je een andere indeling hebben dan voor documenten of afbeeldingen. Is ook logisch: bij een map met afbeeldingen is de weergave "Grote pictogrammen" handig, maar bij documenten of diverse bestanden is dat weer onlogisch. Zelf prefereer ik de Lijst weergave, want ik zou gek worden van alles in Grote pictogrammen. Je kunt de instellingen per type aanpassen met Opties. Dus als je een map opmaakt met het type Afbeeldingen, dan kun je, als je de weergave hebt ingesteld, met diezelfde opties (Opties, tabblad Weergave, Toepassen op mappen) de weergave vastleggen. Alle mappen met dezelfde indeling hebben dan de nieuwe layout.
 
Bedankt voor de reactie.
Of grote pictogrammen handig of onhandig is, is voor iedereen verschillend denk ik.
Maar de laatste 2 regels hebben mij op het goede spoor gebracht.
 
Het is en blijft nog steeds een vervelende zaak dat de ingestelde detailweergave door Windows niet goed onthouden wordt. Heel in het begin had MS een systeem dat met een bestand binnen iedere individuele map de instelling onthouden werd. Dit werkte prima. Nog steeds moet ik telkens weer mappen aanpassen omdat het weer wijzigt en dat komt dan omdat je op een andere manier mappen benadert.
 
@Senso, doe je het dan anders dan dit in de quote, zo doe ik het ook en das al jaren de praktijk om het goed te krijgen
Dus als je een map opmaakt met het type Afbeeldingen, dan kun je, als je de weergave hebt ingesteld, met diezelfde opties (Opties, tabblad Weergave, Toepassen op mappen) de weergave vastleggen. Alle mappen met dezelfde indeling hebben dan de nieuwe layout.
 
Ik doe het zoals in de quote maar als ik dan via een 'omweg' (snelkoppeling, zoeken, pad wijzig e.d.) de map benader dan klopt het weer niet. Kan ook zijn dat ik fouten maak omdat ik het zelf niet kan onthouden. Ik had voor de indeling liever een bestand per map gezien. Immers iedere map is qua details, sortering en groepering weer verschillend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan