Ik ben een prestatiestaat aan het maken, die automatisch het aantal gewerkte uren, eventueel met een pauze afgetrokken moet berekenen, hoeveel uren op zaterdag, zondag en tussen bepaalde uren voor een shiftpremie.
Ik heb momenteel het volgende om info uit te putten:
P4= tekst = weekdag start shift
Q4 = startdatum shift (dd/mm/jjj)
R4 = startuur shift (hh:mm)
S4= weekdag einde shift
T4 = datum einde shift
U4 = einduur shift
Indien hun shift >6u, dient er een half uur pauze afgetrokken te worden. De pauze start dan steeds in het midden van de shift.
In kolom V heb ik het aantal gewerkte uren, dit is me gelukt
in kolom W heb ik het aantal gepresteerde uren op zaterdag, is me gelukt
in kolom X heb ik het aantal gepresteerde uren op zondag, is me gelukt
Nu zou ik nog heel graag in kolom Y het aantal uren zien verschijnen die ze hebben gewerkt tussen 18u en 22u.
In kolom Z zou ik het aantal uren willen hebben die vallen tussen 22u en 7u
Belangrijk detail, waardoor ik helemaal vastloop:
op zaterdag krijgen ze reeds 5% extra, waardoor de namiddagvergoeding wegvalt en het resultaat voor de namiddag vergoeding "0" dient te zijn.
Wanneer ze op zaterdag tussen 22u en middernacht werken, dient er het aantal uren te staan tussen 22u en middernacht bij de nachturen. In dit geval dient dit aantal uren afgetrokken te worden van het aantal zaterdaguren...
Ook moet ik bij het berekenen van wanneer welke uren juist vallen, rekening houden met de pauze in het midden van de shift (0,5u) indien de shift > 6u.
conclusie siftvergoedingen:
Ik heb momenteel het volgende om info uit te putten:
P4= tekst = weekdag start shift
Q4 = startdatum shift (dd/mm/jjj)
R4 = startuur shift (hh:mm)
S4= weekdag einde shift
T4 = datum einde shift
U4 = einduur shift
Indien hun shift >6u, dient er een half uur pauze afgetrokken te worden. De pauze start dan steeds in het midden van de shift.
In kolom V heb ik het aantal gewerkte uren, dit is me gelukt
in kolom W heb ik het aantal gepresteerde uren op zaterdag, is me gelukt
in kolom X heb ik het aantal gepresteerde uren op zondag, is me gelukt
Nu zou ik nog heel graag in kolom Y het aantal uren zien verschijnen die ze hebben gewerkt tussen 18u en 22u.
In kolom Z zou ik het aantal uren willen hebben die vallen tussen 22u en 7u
Belangrijk detail, waardoor ik helemaal vastloop:
op zaterdag krijgen ze reeds 5% extra, waardoor de namiddagvergoeding wegvalt en het resultaat voor de namiddag vergoeding "0" dient te zijn.
Wanneer ze op zaterdag tussen 22u en middernacht werken, dient er het aantal uren te staan tussen 22u en middernacht bij de nachturen. In dit geval dient dit aantal uren afgetrokken te worden van het aantal zaterdaguren...
Ook moet ik bij het berekenen van wanneer welke uren juist vallen, rekening houden met de pauze in het midden van de shift (0,5u) indien de shift > 6u.
conclusie siftvergoedingen:
- uren op zaterdag krijgen ze 5% extra
- elk uur op zondag krijgen ze 100% extra
- tussen 22u en 7u krijgen ze 20% extra
- tussen 18u en 22u krijgen ze 5% extra
- Al de verschillende extra’s kunnen worden gecombineerd, behalve op zaterdag
op zaterdag krijgen ze de meest voordelige vergoeding, maar kan er niets gecumuleerd worden.
Zie bestand in bijlage, dat gaat veel duidelijk maken
Hartelijk dank voor de hulp! Ik zit echt met mijn handen in het haar.