Opmaak reporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi allemaal ,

Kan er iemand helpen met de opmaak van een rapport .

In bijgesloten bijlage heb ik een voorbeeld maar ik krijg het niet voor elkaar om als je in een afdeling 2ploegen heb om deze naast elkaar te zetten in een rapport .

In afdeling kledij heb ik crew C en crew D.
Als ik mijn rapport nu maak worden de contracttype 2 maal weergegeven.vermits ze onder elkaar liggen .
1X voor Ploeg Crew C en 1X voor Crew D.
Als deze nu langs elkaar konden staan moest contractype maar 1X weergegevens worden .
Als je voorbeeld bekijkt wordt het wel een beetje duidelijker

Ik heb al geprobeerd met page setup (kolommen in te stellen )
Met sorting en grouping functie , en met nieuw rij of kolom after or before , maar ik krijg het niet voor elkaar.
Kan er iemand eens kijken ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Romain,

maak een kruistabelquery, gebaseerd op je huidige query.
Maak een rapoort dat je baseert op je kruistabelquery.

Groet,

Tardis

Hallo Romain,

maak een kruistabelquery, gebaseerd op je huidige query.
Maak een rapoort dat je baseert op je kruistabelquery.

hoi Tardis ,

nog merciekes .

ben er echer nog niet helemaal uit .

Ik krijg nu ik met deze kruistabel werk als mijn crew langs elkaar zoals ik wilde , maar het probleem is echter als ik per afdeling mijn reporten wil bekijken krijg ik de crew van alle afdelingen erbij niet niet alleen van de geselecteerde afdeling.

Ik kan dit natuurlijk oplossen door van elke afdeling een apart kruistabel of report te maken maar kan dit niet automatisch , dat de crew aangepast wordt naargelang de afdeling ?

Bedankt

maar het probleem is echter als ik per afdeling mijn reporten wil bekijken krijg ik de crew van alle afdelingen erbij niet niet alleen van de geselecteerde afdeling

Hallo Romain,

is dit niet een totaal ander probleem?
Als je alleen de gegevens van een specifieke afdeling wilt zien, kies je die toch middels een formulier.
En zorg je ervoor dat je de gekozen waarde als konditie meeneemt in de OpenReport methode?
Of bedoel je iets gans anders?

Groet,

Tardis

Tardis,

De oplossing van kruistabel is goed vermits ik meerdere crews per afdeling kan hebben en die wil ik in kolommen langs elkaar hebben en per afdeling .

Maar vermits ik een kruistabel gebruik krijg ik alle crews die er bestaan in mijn kolommen en niet enkel van de bepaalde afdeling .

Zie foto .
Kledij heeft enkel crew C en D maar ik krijg ook de crew van alle andere afdelingen te zien .

Dus eigenlijk zou ik de kolommen afhangkelijk moeten maken van de geselecteeerde afdeling.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is ?

Bijlagen

• Report.JPG
    Report.JPG
    30,4 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Hallo Romain,

waarschijnlijk klopt je kruistabelquery dan niet.
Werkt bij mij prima ;)

Groet,

Tardis

Hoi Tardis,

Ik heb het opnieuw en opnieuw en opnieuw geprobeerd .

ik kom altijd hetzelfde resultaat uit .

Kan je geen voorbeeldje posten ?

hoi Tardis ,

heb een nieuwe bijlage geupload.

Kunt ge eens kijken wat ik mis doe dan ?

Bijlagen

je bent op de goede weg.
zet nu eens in de query personencontract_crosstab vij criteria "kledij" en kijk naar het resultaat. volgens mij precies wat je wilt

je bent op de goede weg.
zet nu eens in de query personencontract_crosstab vij criteria "kledij" en kijk naar het resultaat. volgens mij precies wat je wilt

hoi maarten , dit werkt perfect nu moet ik deze criteria enkel nog variable maken , heb als criteria [Afdelingsnaam] gezet.

Bedankt !

Laatst bewerkt:
je kunt voor het variabel maken verwijzen naar bijvoorbeeld de waarde op een formulier
zet dan bij criteria forms!naamformulier!naamveld

Maarten ,

hoe zit het dan met mijn rapporten daar de crew nu verschillend kan zijn ?

Moet ik voor elke afdeling dan een andere rapport aanmaken ?

nee, dat is juist het mooie.
als je het rapport opent uit een formulier. dan kun je de variabele in het formulier gebruiken als criterium en hoef je dus niet per variabele een apart rapport te maken

oke maarten bedankt zal het eens bekijken ;)

heb nieuwe bijlage geupload , zit toch nog iets fout

ga het eens op mijn gemak moeten bekijken

Groetjes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Romain,

de konditie waarin je verwijst naar de gekozen afdeling in je formulier moet je uit je query verwijderen.
Ik heb even een aangepast voorbeeld gemaakt, inclusief een verbeterde kruistabelquery.
Kijk naar alle objekten die eindigen op TARDIS.

Groet,

Tardis

Bijlagen

Hoi Tardis ,

Ziet er zeer overzichtelijk en netjes uit.;)

Het rapport werkt op zijn eigen prima en geeft de juiste data weer.
In uw voorbeeld staat zelfs een 2demanier hoe ik het rapport ook nog zou kunnen opstellen moest dit niet lukken zoals ik in gedacht had.

Maar als je in mijn of uw file een where conditie ingeeft bij afdelingsnaam (bv Electro of kledij) zoals martenf zei, dan krijg je in uw query enkel de crew kolom te zien welke bij die afdeling hoort.Misschien is die where conditie niet specifiek nodig voor het rapport maar dit is de indeling die ik bedoel.Als hoofding enkel de crew die bij die afdeling hoort.

En dit zou dan in een rapport moeten komen .
Ik spreek hier over de crew labels die je in het rapport blijft zien ...die zouden afhankelijk moeten zijn voor de gekozen afdeling en veranderen bij elke afdeling in het rapport.
Ik weet niet of dit misschien zo gaat lukken en /of er vba nodig gaat zijn ??

Groetjes Romain

Hallo Romain,

ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je probleem nu nog is.
Je kunt toch in plaats van jouw rapport mijn rapport RPTPersonenKruistabel_TARDIS toch openen?

Je zult wel eea even zelf aan moeten passen naar jouw situatie.

Groet,

Tardis

Je kunt toch in plaats van jouw rapport mijn rapport RPTPersonenKruistabel_TARDIS toch openen?

Hoi Tardis,

Dit rapport kan perfect geopend worden en is tevens ook het alternatief dat ik mogelijk kan gebruiken .
Het rapport waar ik over spreek is het volgende rapport "RPTPersonencontract_Crosstab_TARDIS".

Zoals je hier kan zien staat in de kolomkop ploegennaam 'Crew A , Crew B , Crew C , .... ) . Als je nu een ploeg selecteerd krijg je de sommen te zien die bij die ploeg horen en krijg je enkel daar waardes te zien .
Bij afdeling kledij krijg je bij crew C en crew D een waarde te zien .
Bij afdeling elektro krijg je bij crew A een waarde
...........
Het probleem Tardis is dat je de titels blijft zien van de crews waar geen waardes staan en die bij een andere afdeling horen .En die zou ik graag weg hebben .

Dus als je afdeling kledij krijgt te zien wil ik ook enkel als hoofding Crew C en Crew D zien en niet nog eens crew A , B ,E, F, G ,.......ook al staan hier dan geen waarde bij .

hopelijk is dit een beetje duidelijk en begrijp je waar het probleem ligt

Groetjes Romain

Dit rapport kan perfect geopend worden en is tevens ook het alternatief dat ik mogelijk kan gebruiken

Mij lijkt (maar wie ben ik) dat dit geen alternatief is maar qua opzet de oplossing die je zoekt.
Handvaten genoeg aangereikt lijkt me ;)

Groet en succes,

Tardis

Tardis nog een laatste vraag over dit onderwerp,

Is het ook mogelijk om een 2de kolomhoofding erbij te zetten ?

Nu hebben we Vast - Tijdelijk - interim in de kolomkop staan komende van contracttype

als ik hier nu nog een verdere onderverdeling zou willen maken komende van bv arbeidsregime.

bv ------ Vast Voltijds - 1/2 - 4/5 ------ Tijdelijk Voltijds - 1/2 -4/5 ------- Interim voltijds - 1/2- 4/5

Bedank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan