Opmaak site kopiëren voor een nieuwe site.

Status
Niet open voor verdere reacties.

duifje1973

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Hallo,

Ik heb een site gemaakt in css style in dreamweaver. Nu wil ik nog een site maken in dezelfde stijl. Als ik hem opnieuw maak, dan zitten er toch nog verschillende punten in die niet gelijk zijn aan de eerste.
Nu wil ik de complete opmaak van de eerste site gebruiken voor de tweede.
Hoe kan ik dit zonder problemen kopiëren? Ik heb het al geprobeerd door het simpel op te slaan in een andere map, Maar als ik dan op de tweede site iets verander, dan wordt dit ook meeveranderd in de eerste.
Hoe kan ik dit nu goed kopiëren voor de tweede site zonder dit probleem?

Bvd duifje1973

AL je files in een nieuwe map zeten.
Dan link je dus goed naar de juiste css.

:cool:

Ok dat is mij gelukt. ik kan nu de gekopiëerde site ongestoord aanpassen.
Maar nu krijg ik de opmerking bij de eerste site als ik die als voorbeeld wil laten verschijnen met F12: The current site is located in two mulitple sites, please choose one of those sites to be the current site.
Wat moet ik hier mee doen? Moet ik bepaalde bestande hernoemen of zo om dit te voorkomen?

Als alles in een eigen map staat is er geen probleem.
Maar je moet DW wel eerst afsluiten.
Na opnieuw opstarten kun je een van de sites openen.

Melding zou nu weg moeten blijven.

:cool:

Nee helaas, ik blijf de melding houden.
Ik heb de mappen met foto's verwijderd en de namen aangepast van de pagina's. De stylesheets hebben nog wel dezelfde naam.
Kan ik nog iets fout gedaan hebben?

Ze staan in verschillende mappen, wel op dezelfde schijf. De mappen hebben ook een andere naam.

Ik heb nog iets anders gedaan.
Alle sites verwijderd in de gekopiëerde map, alleen de index pagina laten staan. Nu kan ik dus wel ongestoord alles aanpassen.

Bedankt voor de tips. Nu kan ik verder met alles. :-)

voortschrijdend inzicht:
Ik ben er laatst achter gekomen wat de oorzaak werkelijk was dat het niet in de webbrowser te zien was. Je moet in het tabblad files aan de rechterzijde (waar de de files mee upload) wel de site kiezen waar je mee bezig bent. Tenminste dat is bij mij het geval omdat ik via de FTP van dreamweaver de bestande upload.
Even voor verduidelijkeking als andere mensen ook tegen dit probleem aanlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan