• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak tussen tabbladen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBodelier

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Ik heb een tabblad met allerlei informatie daarop, hoe je dat kan kopiëren weet ik.
Echter ik wil automatisch opmaak laten kopiëren uit tabblad 1 naar tabblad 2.

Uitleg:
In tabblad 1 is bijvoorbeeld regel 10 dik onderstreept.
Wanneer ik dit wijzig in tabblad 1 wil ik graag dat diezelfde regel in tabblad 2 ook die wijziging doorvoert zonder dat ik in tabblad 2 nog extra handelingen moet verrichten.
Ik heb al op het forum gezocht maar kan niet een soortgelijke vraag vinden.

Hopelijk kan iemand mij hierin helpen.

Als beide bladen identiek moeten worden, kan het in VBA met 'FillAcrossSheets'.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste HSV

Ik snap je antwoord, thanks daarvoor, echter wanneer ik nu in blad 1 iets aanpas, wordt die wijziging niet automatisch doorgevoerd in blad 2.
Is dat wel mogelijk?

MVG

Heb het net geprobeerd en het werkt uitstekend. Staan de macro's wel ingeschakeld?

Ze stonden eerst wel ingeschakeld, onze netwerkbeheerder had weer een update uitgevoerd :rolleyes:

maar thank for noticing!

is het ook mogelijk met deze macro om bepaalde delen van werkbladen te laten kopieren?
zegge dat rij 1 t/m 10 bijvoorbeeld niet gekopieerd worden?

MVG
Mike

Ja, dan krijg je bv dit:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
x = Array("Blad1", "Blad2")
Sheets(x).FillAcrossSheets _
    Worksheets("Blad1").[COLOR="darkred"]Range("C15:G23")[/COLOR]
   Application.Goto [A1]
End Sub

Zie de VBA helpfunctie over deze methode!

Hartelijk bedankt,

Ik ben nog niet een kei in VBA dus probeer zoveel mogelijk op te zoeken en vragen staat vrij zo ver ik weet :D
In ieder geval, ik ben een flink stuk geholpen hiermee!
Merci!
:thumb:

Hallo,

Je kunt ook de diverse tabbladen selecteren en dan de opmaak in het actieve werkblad instellen. De overige geselecteerde werkbladen hebben dan ook de ingestelde opmaak.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan