• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmaak van draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ideex

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een bronlijst met gegevens waarvan ik een draaitabel maak. In de bronlijst heb ik een aantal cellen/rijen een andere achtergrond kleur gegeven. Deze kleur zou ik ook graag in de draaitabel terugvinden....kan dat?
 
Wat is de conditie waaronder je de rijen een kleurtje geeft? En hoe moet dat dan terugkomen in de dt? Als je deze vragen exact kunt beantwoorden is het in vba op te lossen.
Is voorwaardelijke opmaak geen oplossing?
 
Frans,

Ik maak geen gebruik van conditional opmaak. Op grond van een niet te omschrijven gebeurtenis highlight ik een cel (handmatig...)
 
Laatst bewerkt:
Dan zal je moeten gaan programmeren in VBA, en ga je er wellicht een vette kluif aan hebben. Programmeren van draaitabellen is niet meteen het makkelijkste dat er is in Excel VBA.
 
stel dat ik voorelkaar krijg om de celkleur aan te passen mbv conditional format, is het dan wel direct te doen, of blijft het een VBA gevalletje?
 
stel dat ik voorelkaar krijg om de celkleur aan te passen mbv conditional format, is het dan wel direct te doen, of blijft het een VBA gevalletje?

VBA.

Zoals ik het nu kan zien is het zelfs nog moeilijker met voorw. opmaak dan dat je ze zelf zet.
 
is het dan mogelijk om conditional format toe te passen op de draaitabel zelf? dat zou ook een oplossing kunnen zijn...
 
Hallo,

Ik heb een bronlijst met gegevens waarvan ik een draaitabel maak. In de bronlijst heb ik een aantal cellen/rijen een andere achtergrond kleur gegeven. Deze kleur zou ik ook graag in de draaitabel terugvinden....kan dat?

Er was een sneloptie ervoor: dacht iets van CTRL+F10...even nazoeken voor je...
 
is het dan mogelijk om conditional format toe te passen op de draaitabel zelf? dat zou ook een oplossing kunnen zijn...
Ja. Stel dat je in kolom K1 data hebt staan die je rood wilt maken als de waarde <10. Als nu K1 je rijlabels in de dt zijn kun je die klom dezefde conditionele format geven.

Maar een voorbeeldje...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan