Opmaak van een E-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markk1990

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
hallo,

vaak krijg je van bedrijven van die e-mailtjes met plaatjes erin enzo.
om zo weer hun huisstijl te laten zien en logo/slogan te vermelden.

Nu is mijn vraag hoe je van die mailtjes kan maken.
heb al proberen te zoeken op google maar weet niet echt waar ik onder moet zoeken.
Kan iemand me hiermee helpen?

Weet ook niet of dit bericht hier wel goed staat maar omdat ik niet echt weet waaronder ik moet zoeken wist ik niet waar ik de vraag neer moest zetten.

Groetjes Mark

Dit soort e-mail wordt html mail genoemd. Je kan zo'n mail zelf maken in een html editor, en dan importeren in je mailprogramma.

Als je Outlook of Windows Mail hebt kun je ook een wizard gebruiken. In die programma's moet je dan even zoeken op Briefpapier.

N.B. dit soort mails worden niet in alle mailprogramma's goed weergegeven!

Oke bedankt.

ik gebruik mail programma van mac.
die standaard staat op de macbook.

en hoe zit het met de afbeeldingen? moet ik die gewoon in de e-mail linken? of op me website online zetten en daarna toe linken.

Ja, in je html mail zet je een link naar het plaatje op je server.

Ik heb een html gemaakt.. en als ik dit kopieer in een mail dan verstuurd ie gewoon de html code.. is misschien een klein dingetjes wat ik over het hoofd zie?

gebruik Mail van mac. geen outlook of andere windows programma's (heb een macbook)

Het is de bedoeling dat je de html als file importeert in het mailprogramma (dus niet in een email plakt). In Outlook gaat dit via Briefpapier - importeren, maar ik weet niet hoe dit in Mac Mail gaat... :confused:

Oo op die manier..

de html opslaan en dan in de mail zetten..

tis me gelukt.. hartstikke bedankt:)

EDIT: maar nu moet je dus als je een mail maakt altijd een html bestand maken?

In outlook kun je zo'n html mail opslaan als briefpapier. Bij het aanmaken van een nieuwe mail kies je dit briefpapier. Dan kun je er gewoon in typen, wijzigingen maken. Dus je hoeft het maar 1x te importeren, en kan het zovaak gebruiken als je wil. Maar ik heb geen idee hoe dit werkt op een mac!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan