• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak van je lijst behouden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thg

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hallo,

Ik wil graag de opmaak van mijn lijst, als zijnde een keuzemenu met verschillende delen, behouden. In mijn lijst wil ik het volgende hebben staan:

Centrale
nummer 1
nummer 2
nummer 3

Deelcentrale
nummer 4
nummer 5
nummer 6

Ik wil dus in mijn lijst de keuze mogelijkheden groeperen. Nu kan dat wel in de bron van mijn lijst, maar ze komen zo niet in het dropdown menu.
Is hier een methode voor? Ik meen het al wel ergens gezien te hebben, maar waar en hoe??:confused:

Wie kan me hierbij helpen?
Bedankt,

In bijgevoegd bestand heb ik wat voorbeelden uitgewerkt adhv overzicht.
Ik hoop dat dat hetgene is wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hallo Roncancio,

Bedankt voor je antwoord. Dit is alleen niet hoe ik het bedoel.
Het volgende:

Ik heb een lijst gemaakt, zeg 'lijst 1'.
In cel A1 heb Data-validatie toegepast zodat ik via een dropdown menu uit de mogelijkheden van 'lijst 1' kan kiezen.
De format van de lijst is alleen standaard.
Ik wil dus, in die ene dropdown lijst, verschillende opmaken toe passen, zodat ik de keuzemogelijkheden in de lijst kan groeperen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat iemand me kan helpen.
Bedankt alvast.

Plaats is een voorbeeldbestand, dan wordt het wellicht duidelijker.

Bij deze.

Als je in de doelcel kijkt (I9) dan kan je de lijst kiezen die in cel M9:M17 opgesteld is.
Nu zijn in de lijst(M9:M17) de verschillende kopjes vet gedrukt. Ik wil in de doelcel diezelfde opmaak in mijn lijst terug zien, zodat ik de lijst kan groeperen.

Is dat mogelijk?
Bedankt,

Bijlagen

Ik doe een poging, maar eigenlijk is me nog steeds niet duidelijk wat je wilt.

De keuze die je in de doelcel maakt krijgt nu dezelfde opmaak als in de lijst.
Gedaan m.b.v. voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie, toch lastig om het goed duidelijk te maken.
Ik wil graag als iemand op de cel met het dropdown menu klikt, je de lijst ziet verschijnen in de opmaak waarop ik de lijst ingevoerd heb.

Dus dat de gebruiker in zijn lijst een duidelijk onderscheid ziet in de verschillende onderdelen.

In mijn geval kiest men bv. een type bewegingsmelder. In de lijst wil ik die groeperen in groepen per leverancier, met bovenin nog een paar 'meest gebruikte melders'.
Dus ik zie een lijst verschijnen, met de kop 'meest gebruikt' (vetgedrukt) bovenaan.
Daaronder verschillende types melders (standaard opmaak).
Na een lege regel een kop 'fabrikant a' (vetgedrukt).
Weer een aantal melders (standaard opmaak).
Lege regel, dan 'fabrikant b' (vetgedrukt).
Aantal melders (standaard opmaak).

en zo verder....
(In mijn vraagstelling gebruik ik centrale en deelcentrale, maar het principe is hetzelfde.)
Ik hoop dat het zo duidelijker is?

Over een andere boeg gegooid.
Is een zgn 'getrapte' validatie geen oplossing voor je probleem
Je kiest eerst in een cel 'centrale' of 'deelcentrale'.
En afhankelijk hiervan kun je in een 2e cel weer een item kiezen die bij de 1e keuze hoort.

Bijlagen

Dat is het ook niet helemaal. Ik heb het formulier al ontworpen, en als ik alle keuze's op die manier moet onderverdelen dan wordt het formulier onoverzichtelijk.

Als het niet op de eerder beschreven manier kan, moet ik maar één lange lijst maken met verschillende typen melders, zonder onderscheid tussen fabrikaat en kijken we dan of ermee te werken is.

Het formulier ombouwen kan altijd nog.
Mocht er nog iemand alsnog een fantastisch idee hebben hoor ik dat natuurlijk graag ;)

Bedankt.

zie bijlage, keuze maken uit de lijst en dan krijg je je keuze in de 2e rij

Bijlagen

Bedankt voor de voorstellen en reacties. Maar.... het is nog niet helemaal wat ik zoek.
Zie de afbeelding in de bijlage.

Thg.gif

In het dropdown menu zie je types melders, o.a. DD336-P en EV135AM. Stel dat deze van verschillende leveranciers zijn, wil ik graag in het dropdown menu voor de leverancier een andere opmaak (grootte 8, vetgedrukt).

Dus:
Leverancier 1
DD336-P

Leverancier 2
EV135AM

Dus een andere opmaak in mijn dropdown menu.
Als het niet kan kan het niet, maar het zou wel tof zijn.

Bedankt in ieder geval,
Thg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan