• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak van Microsoft Excel-sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc1502

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Ik ben bezig met het maken van een vrij groot excelsheet. In de linkerkolom en de kopregels heb ik een vaste tekst staan, die ik doorlopend in zicht wil hebben. Wanneer ik echter ga scrollen (naar beneden en/of opzij) verdwijnt de linkerkolom en kopregel, logisch, uit beeld. Ik weet dat er een manier moet zijn om beide in beeld te houden, terwijl je scrolt naar de overige gegevens in de sheet, maar ik weet niet hoe ik dat aan kan passen.

Weet iemand raad? Alvast dank voor je hulp!
Groet,
Marc

Selecteer b1 en kies in het menu: "vensters splitsen'.

Dank je voor je snelle reactie, zapatr! Heb nu inderdaad de linkerkolom kunnen splitsen, dus die blijft in beeld. Maar wanneer ik de kopregel probeer te splitsen, krijg ik die optie niet. Kan dan alleen "splitsen ongedaan maken". Heb je daar een andere methode voor?
Groet,
Marc

Typfout:
waar ik schreef B1, moet zijn: B2
(dit had je toch eigenlijk zelf moeten vinden, vind ik).

Hallo

Het kan ook als je B2 selecteerd dan naar Venster>>Titels blokkeren (Excel 2003).

mvg Peter

In B2 gaan staan, vensters splitsen. En daarna kiezen voor titels blokkeren.
Zo blijven de koptitels en de linker kolom zichtbaar.

Dus waar je de split zet is afhankelijk van wat je wilt zien.

Wat bedoelen jullie met B1/B2? Heb geen idee!
Dat je cel B2 moet selecteren en dat wil zeggen: 1 keer op die cel klikken. Die cel wordt dan zwart omlijnd.
Als B2 geselecteerd is, kies dan in het menu de opdracht "Titels blokkeren" of "Splitsen". Het eerste komt het meest tegemoet aan wat je wenst denk ik. De eerste rij en de A-kolom blijven bij het scrollen dan staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan