• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmaak volledige draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tke1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2021
Hallo iedereen,

een excel expert ben ik helaas niet.
Ik vind het vaak bewonderingswaardig wanneer ik zie wat je er allemaal mee kan doen!

Zelf hou ik graag mijn persoonlijke maandbudgetten in het gaten, maak ik spaarplannen op, stand rekeningen, ... dit doe ik m.b.v. een excel bestand, maar daar moet ik alles manueel ingeven.
Ik vermoed dat een Pivot table me bv een duidelijk beeld kan geven hoeveel budget er per categorie is, ...
Ik vermoed als je op een afzonderlijk tabblad je IN&OUT van de verschillende rekeningen consequent gaat bijhouden en invullen, excel of een Pivot table voor jou gaan berekenen.

Ik ben dus opzoek naar een PRO-Pivot-table-maker die me op weg kan helpen :-)
Mogelijk zijn hier mensen die dit voor hun eigen huishouden reeds doen en me een template kunnen bezorgen.
In mijn hoofd weet ik perfect wat ik wil en hoe hij er moet uitzien, maar het uitvoeren, lukt me helaas niet.

Zijn er kandidaten die me voor de fun hierbij willen helpen?
mod edit: email adres verwijderd. Helpen doen we via het forum.

Ik bedankt jullie reeds van harte en hopelijk tot hoors.
groetjes, Tahnee

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hier je vragen in een voorbeeldbestand plaatst (met fictieve gegevens), zijn er heel veel mensen die je willen helpen.

Hallo,

misschien kunnen we proberen om het stap per stap te realiseren? :-)

Als bijlage bezorg ik jullie graag een basisdocument met 17 tabbladen ;

1) uitreksels Tahnee
2) Settings
3) jaarbudget
4) spaarrekening Tahnee
5) spaarrekening T&G
6 - 17) juli - juni

het bedrag dat op mijn SPAARREKENING T (fictief = €8090) staat, zou moeten onderverdeeld worden in verschillende categoriën ;
A. persoonlijk sparen
B. onderhoud wagen
C. tandarts & dokter
D. producten
E. cm bijdrage & zorgpremie
F. persoonsbelasting
G. shopping
H. kapper
I. cadeautes
J. buffer T

het bedrag op onze SPAARREKENING T&G (fictief 13.469.32) staat, zou moeten onderverdeeld worden in volgende categoriën ;
want elke maand sparen we een bepaald bedrag dat op de spaarrekening komt te staan (zie jaarbudget) en in de loop van het jaar volgt een factuur waar we dit bedrag mee betalen.

a. groene lening
b. verbouwingen
c. katastraal inkomen
d. brand-&fam. verzekering
e. mazout
f. Mathias
g. gezamelijk sparen
h. schuldsaldoverzekering
i. cadeautjes
j. water
k. kruitvat
l. A&A (onze twee hondjes :P)
m. zwembad (intex onderhoud :D )
n. loodgieter
o. ....

1) UITREKSELS

Hier had ik graag de bewegingen op mijn verschillende rekeningen willen noteren / wekelijk bijhouden & invullen.
kolom B, C, D heb ik opgesplitst in dag/maand/jaar (geen idee of dit handig is om nadien te kunnen filteren op jaar of maand??)
Ik ben dus opzoek naar misschien een handigere manier (eventueel datepicker / kalendertje (developer), maar dit lukte me niet.

kolom h : hier vulde ik voorlopig fictieve bedragen in, dewelke op de rekening komen / de eerste lijnen die nu ingevuld zijn is onze start balance.
kolom I : hier vul ik de bedragen in dewelke van de rekening zijn gegaan.
kolom E : hier geef ik aan van welk specifiek potje (categorie) het bedrag af gaat / erbij komt.

in kolom K : de "ACCOUNT BALANCE" zou hier weergegeven moeten worden.
Ik probeerde de volgende formule (dewelke ik online terugvond) :
=SUMIF($A$3:OFFSET(A4;0;0);A4;$G$3:OFFSET(H4;0;0))-SUMIF($A$3:OFFSET(A4;0;0);A4;$I$3:OFFSET(I4;0;0))
maar de uitkomst is overal "0"

in kolom M: zoek ik dan weer naar een soorgelijke formule waarbij het totaal wordt berekend van alle rekeningen samen.

de bedragen in kolom K, zouden dan ook effectief de bedragen moeten zijn die fysiek op mijn rekening staan.

de overige tabbladen en de uitwerking ervan kunnen, kom ik dan op een later ogenblik terug. stap per stap dan maar ;-)

Het zou fijn zijn dat de andere tabbladen een pivot bevatten die automatisch geupdate worden van zodra ik mijn uitreksels aanvul a.d.h.v. uitgaven en inkomsten.

groetjes en alvast super hard bedankt voor jullie hulp!

virtuele knuffels!
Tahnee

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan