• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter bs317
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bs317

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hallo,
Ik ben op zoek naar een formule voor in de voorwaardelijke opmaak. Het is een planning waar ik al een tijdje aan werk en waar ik met de hulp van jullie al een stuk gevorderd ben.
Nu zoek in een formule waarvan in een kolom de cellen blauw kleuren waarvan de eerste vijf karakters hetzelfde zijn, zie bestand.
In cel A13 en A28, de eerste vijf karakters zijn hetzelfde en dus zou deze cellen blauw moeten kleuren.
Mvg.

Bijlagen

Leg even uit wat de bedoeling is, want ik snap er weinig van. Wil je dat alle cellen die ergens in de kolom een dubbelganger hebben worden gemarkeerd? Want dat kan denk ik alleen met VBA. Tenminste: zo doe ik dat :)

Hallo,
Ik heb in feite zes kolommen die staan voor de werkdagen van de week, van maandag tot zaterdag. Bij de invulling van deze planning moet ik erop letten dat ik geen twee dezelfde gegevens heb ingegeven, per werkdag dus.
Dus in het voorbeeld dat ik er bij heb gezet zijn er bv maandag kolom A op rij 13 en 28 twee dezelfde gegevens ingeven namelijk J0502, dus twee dezelfde personen voor hetzelfde werk.
Om dit te vermijden zouden deze twee cellen blauw moeten kleuren om de fouten bij de opmaak van deze planning eruit te halen.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is. Via voorwaardelijke opmaak heb ik ook al eens geprobeerd maar ik kwam er niet uit.
Bedankt.

Als formule in de VO
Code:
=SUMPRODUCT((LEFT($A$2:$A$89;5)=LEFT(A2;5))*(LEN(A2)>5))>1

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb de formule ingegeven in het werkblad zoals hierboven aangegeven is maar de cellen A12 en A28 kleuren niet blauw. Wil je dit eens nakijken in het voorbeeld. Ook is het de bedoeling om deze formule in te geven voor een ganse week. Dus ik heb zes kolommen van A tot F en per dag zou er gecontroleerd worden of er geen twee dezelfde gegevens in voorkomen.
Bedankt,
Mvg.

Bijlagen

Dat ziet er heel goed uit. Hier kan ik mee verder werken aan mijn planning. Heel erg bedankt.
Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan