Opmaakmarkeringen ook afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hallo

Ik heb even een vraag.
Ik heb in mijn Word document de opmaakmarkeringen staan. Ik bedoel dus onder andere dit symbool (¶)
Nu zou ik deze graag mee willen afprinten.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt.
xenium

Je hebt het vermoed ik over de niet-afdrukbare tekens, zoals paragraafmarkeringen, tabs etc? De clou zit 'm denk ik al in mijn vraag: het zijn niet-afdrukbare tekens. Uiteraard staat niets je in de weg om deze tekens, die wel te maken zijn als ze al niet bestaan (het ¶ teken had je al gevonden) in de tekst te zetten. Want een letter of een symbool dat je fysiek in de tekst zet, wordt uiteraard afgedrukt. Ziet het vraagstuk een beetje als de onzichtbare man: zijn bestaan zou een beetje zinloos zijn als je hem wél kon zien :D

Hallo OctaFish

Dit is inderdaad hetgeen ik bedoel.
Ik probeer een medecursist iets uit te leggen en het zou daarom handig zijn dat die symbolen zichtbaar zouden zijn in een PDF-document.

Het ziet er dus naar uit dat dit niet mogelijk gaat zijn.

Groetjes
xenium

Laatst bewerkt:
Niet zonder dat je de tekens fysiek invoegt. Als het om een stukje uitleg gaat, lijkt mij een schermafbeelding van de weergeven/verbergen tekens die je in een document plakt ruim voldoende. Als je 20 paragraaftekens, 15 tabjes en 3000 spaties hebt gezien in code, zou het voldoende duidelijk moeten zijn :).
Overigens zou je na zo'n 100 berichtjes moeten weten dat nodeloos quooten (en complete berichten zinloos herhalen valt daar echt onder) niet nodig is, en niet op prijs wordt gesteld ;) Dus graag weghalen die quoot!

Dag OctaFish

Zoals je gevraagd hebt, heb ik de quote weggehaald. Mijn excuses. Ik zal er beter op letten.

Met vriendelijke groetjes
xenium

Hartelijk dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan