Opmaakprofiel met lijntje onderaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Hello Worddeskundigen

ik wil een opmaakprofiel maken (met als naam bvb 'tekstmetlijntje') zijnde een alinea waarin telkens aan het einde van de alinea een lijntje onderaan verschijnt op 6 punten van de tekst.
Voor elke alinea moet eveneens een ruimte komen van 6 punten.

Ik geraak er niet uit. Telkens ik het probeer verschijnt enkel de laatste alinea van mijn tekst met een lijntje eronder.
Het is de bedoeling om korte tekstblokjes van verschillende lengte (anders zou het op te lossen met een tabel waarvan de buiten lijnen onzichtbaar worden gemaakt) in kolommen onder elkaar te plaatsen gescheiden door een lijntje.

Kan men mij op het juiste spoor helpen?

Met dank op voorhand en groetjes van

nIh1IlO

in 2 stappen

Selecteer je alinea
kies OPMAAK ==> randen en arcering
Hier kies je links het vakje met "kader" , in het midden lijndikte en kleur of stijl, belangrijk is rechts in dit venster
"toepassen op de ALINEA", en vlak boven deze keuzelijst klik je de vierkantjes met de rechtse, linkse en bovenste rij uit.
Rechtsonder heb je nog een knop "opties", hier kan je je afstand van 6 punten instellen.

Indien hij de bovenste 6 punten niet neemt omdat er boven geen lijn staat los je dit op met OPMAAK ==> alinea ==> afstand ==> voor 6 punten

Hello Ilse DD

ik heb uitgevoerd wat je suggereerde doch ik krijg hetzelfde fenomeen zoals ik het beschreef. Ik had inderdaad dezelfde acties ook al ondernomen.
Ik vind het alleen maar eigenaardig dat er enkel een lijntje verschijnt na de laatste alinea terwijl die gewenste lijn ontbreekt tussen alle vorige alinea's.

Mogelijks moet er nog iets anders uitgevoerd worden, maar wat?

Toch bedankt voor de weerhouden aandacht.

nIh1IlO

maak er een stijl van

Typ 1 zin in ee document en doe de vorig uitgelegde stappen.

ALs dit alls juist is klik je opnieuw in de keuzelijst met stijlen (deze waar standaard of normal lin staat) Klik de lijst NIET open, enkel erin klikken en overschrijf standaard met een nieuwe naam bv. mijnstijl en klik dan op enter

als je "mijnstijl" kiest en de lijn eronder "standaard" dan lukt het.

Wat ik me eigenlijk afvraag; waarom laat je hem niet gewoon via autotekst die lijn telkens tekenen ?

HIermee bedoel ik; enter naar de volgende lijn na de ingave van je tekst
- typ --- en opnieuw enter ==> dus drie keer het min tekentje na elkaar gevolgd door enter
DIt kan ook met === en met onderscore voor een dikke lijn en ook nog met andere symbolen.
Indien die niet werkt kies je Invoegen ==> autotekst en zorg dat het vinkje (in engelse software is het Bordersik denk in NL) kaders aan staat.

Hello Ilse DD

bedankt voor de deskundige uitlag. Ik verkies de eerste oplossing met opmaakprofiel boven die automatische lijntjes met --- of === omdat ik het gevoel heb een beter impact te hebben op mijn tekst.

Over dat laatste Autotekst met kaders aangevinkt ben ik niet uit. Ik vind dit niet terug in mijn programma. Ik werk met Word 2000.
Is dit iets speciaal?

Groetjes van

nIh1IlO

de lijnen

ik heb even gekeken in NL software.

Het is invoegen ==> autotekst ==> autotekst ==> TABblad "autoopmaak tijdens typen" ==> tweede vinkje "RANDEN"

als dit niet aan staat, werkt de --- en === en al de andere niet.

Indien je kiest voor het opmaakprofiel kan je dit best vervolledigen met OPMAAk ==> opmaakprofieell ==> knop links "beheer"

Kopieer je stijl naar "normal.dot" (dus naar rechts) dan kan je hem ook in andere (nieuwe documenten gebruiken.

Hartelijke dank voor de begeleiding en de hulpverlening.

nIh1IlO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan