opmaakprofielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanRob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Hoe kan ik opmaakprofielen tbv een voorwaardelijke opmaak opslaan, zodat ik ze voor een ander sheet ook kan gebruiken?

Open een nieuw blanco Calc-document.

Maak daarin je nieuwe celopmaakprofielen aan.

Sla dat document op als sjabloon (Bestand > Sjablonen > Opslaan) en
geef het een naam (MijnSjabloon) oid

Ga naar Bestand > Sjablonen > Beheren, selecteer je nieuwe sjabloon en klik op het driehoekje van de knop Opdrachten.
Onderin staat de opdracht 'Als standaarsjabloon instellen" Klik daar op.

Als je nu een nieuw blanco document maakt staan daar ook je eigen opmaakprofielen in.

Het gaat hier over het selecteren van een CELopmaakprofiel bij de functie Voorwaardelijke opmaak (Opmaak/voorwaardelijke opmaak)
Je kan bijvoorbeeld bij een bepaalde celwaarde een keuze maken uit celopmaakprofielen. Per werkblad is dit profiel te maken, maar open je een nieuw werkblad dan zijn de eerder gemaakte celopmaakprofiel verdwenen.
De vraag is dus hoe een celopmaakprofiel vastgehouden kan worden.

Per werkblad is dit profiel te maken, maar open je een nieuw werkblad dan zijn de eerder gemaakte celopmaakprofiel verdwenen.

Klopt.

Maar als je die celopmaakprofielen opslaat in je sjabloon, zoals in mijn eerdere
post, blijven ze dus wel beschikbaar.
Je zou dus bijv. twintig verschillende kleuren kunnen gebruiken.
Als je die opslaat dan kun je in je volgende nieuwe document wel die 20 verschillende kleuren (=opmaakprofiel) gebruiken.

Bijgaand een bestandje met een aantal celopmaakprofielen (alleen kleuren)

Bijlagen

Open een nieuw blanco Calc-document.

Maak daarin je nieuwe celopmaakprofielen aan.

Sla dat document op als sjabloon (Bestand > Sjablonen > Opslaan) en
geef het een naam (MijnSjabloon) oid

Ga naar Bestand > Sjablonen > Beheren, selecteer je nieuwe sjabloon en klik op het driehoekje van de knop Opdrachten.
Onderin staat de opdracht 'Als standaarsjabloon instellen" Klik daar op.

Als je nu een nieuw blanco document maakt staan daar ook je eigen opmaakprofielen in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan