• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaken grafiek in excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mensink22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2010
Hallo,

ik ben bezig met het maken van grafieken in excel 2003.
Het gaat om een grafiek waarin ik twee gegevens aan elkaar wil koppelen. Bijvoorbeeld percentage koopwoningen in een buurt koppelen aan het percentage autochtonen. Dit wil ik dus voor meerdere buurten doen en dan in 1 grafiek. Ik heb dus 3 kolommen met gegevens (1 met de buurten, 1 met percentage koopwoningen en 1 met percentage autochtonen). Als ik deze gegevens selecteer en dan op GRAFIEKEN druk dan maakt hij geen mooie gespreide grafiek. Het is niet zo dat automatisch de 'buurten' onder het vakje NAAM vallen, 'koopwoningen' onder X-WAARDEN en 'autochtonen' onder Y-WAARDEN. Ik moet alles 1 voor 1 invoeren. Heeft iemand een idee hoe ik toch in 1 keer met die 3 kolommen een spreidingsgrafiek kan maken? Het gaat namelijk om 60 buurten.

Het verhaal is misschien wat warrig, maar hopelijk kan iemand me helpen.

Mensink,

Welkom op dit forum. Een voorbeeldje zegt meer dan deze woorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan