• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmerking die hoeveelheid van ander tabblad laat zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Hallo ik vroeg me af,

Is het via VBA, userform of andere manier mogelijk om van een Cel de waarde te zien die op het andere tabblad ooit bedacht was. Het fijnst is denk ik in een userform die van een aantal weken (4 oid) terug de standen laat zien en eventueel ook van vier weken vooruit.

Voorbeeld:

Tabblad B
Jan = begroot week 202018 = 8 uur

Tabblad A
Jan = Werkelijk week 202018 = 6 uur

Graag zou ik dan op tabblad a een Opmerking, userform (of andere methode) snel willen raadplegen met de oorspronkelijk begrote uren.

Om het lastig te maken. In de werkelijke dump kunnen andere namen bijkomen. Hierdoor staan de namen op den duur niet perse meer in dezelfde volgorde
Een werk kan langer duren, hierdoor kunnen meer weken ontstaan dan begroot. Of later/eerder beginnen. Waardoor ook de kolom headers niet perse op dezelfde plaats staan.

Zie voorbeeld bestand om het misschien wat makkelijker te maken.
In voorbeeld heb ik opmerkingen geplaatst maar voorkeur heeft iets van een userform bij dubbelklik die een aantal weken voor en achteruit kijkt.

Alvast bedankt.

Bijlagen

via >Beeld>nieuw Venster
daarna
Beeld>Alle Vensters : kiezen vertikaal (of een andere keuze)
Dan ga je in het 2e venster naar je andere tabblad en dan kan heen en terug springen tussen beide vensters.
Desnoods het 2e venster wat verkleinen ten voordele van het eerste.

Werkt vermoedelijk beter (gemakkelijker scrollen naar waar je wilt) en zonder programmatie

Bedankt voor de tip, inderdaad hoe ik het nu regelmatig doe, maar met een lijst van vaak 100 + namen werkt dat niet altijd fijn.

Een "Hover over" opmerking of vb een userform die met een dubbelklik opent, werkt dan vermoedelijk een stuk fijner en rustiger.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan