Opmerking invoegen in word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonja26

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Weet iemand hoe ik in word een opmerking in kan voegen?
Net zoals dat in excel kan? Dus dat als je met de cursor er over heen gaat, de opmerking naar voren komt?

Bedankt alvast!!

Sonja

Laatst bewerkt:
Word '97: in de standaard-werkbalk: Invoegen > opmerking

Word 2010: in het lint staat een tabblad Controleren, daaronder bevindt zich een groep Opmerkingen

Beste Tecsman,

Ik wil niet dat de opmerking zichtbaar blijft.
Hij moet alleen naar voren komen als ik er met de muis overheen ga. Ik gebruik word 2007.

Groeten
Sonja

Tsja,
heb me nooit zo bezig gehouden met opmerkingen in Word
maar ik krijg nu toch heel sterk de indruk dat verbergen niet gaat.

:D Hoi Sonja...... bedoel je die ?? ..:D
23sssxt.jpg

Laatst bewerkt:
Nee, netzoals je hier bij nieuwe berichten ziet. Je gaat over de titel heen met je muis en dan zie je de tekst al tevoorschijn komen.
Dit wil ik dus kunnen doen in word. De opmerkingen moeten dan ook bij tekst geplaats worden en niet bij een afbeelding ofzo.

:D Ach je bedoel Hyper Text dan denk ik ... kijk FF HIER !
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Of probeer maar zo :
----------------------------
1) Typ de tekst die je wilt in hypertext draaien in het Word-document
2) Klik op jouw cursor aan het begin van de tekst en sleep deze naar het einde om de tekst te selecteren
3) Klik met de rechtermuisknop op de geselecteerde tekst en kies "Hyperlink". De "Insert Hyperlink" venster wordt geopend
4) Klik op een van de "Link naar" opties
5) Controleer of de "Tekst om te laten zien" tekstvak te zien of de display tekst correct is
6) Voer het gewenste adres, locatie of document in het "Adres" tekstvak. Klik op "OK" om de hypertext te voegen

Laatst bewerkt:
:D Ach je bedoel Hyper Text dan denk ik ...

Ja haal d'r maar weer van alles bij.

Het gaat over 'opmerking'
en dat werkte in de oudere Word-versies anders dan het nu in Word 2010 werkt.

In de oude versies voegde je een ' opmerking' toe
en die was dan alleen te zien als een soort 'tooltip' als je er met je muis overheen ging.
Dat is nu niet meer zo.
In Word 2010 blijft de opmerking zichtbaar in de kantlijn.

Heeft helemaal niks met hyperlinks te maken.

:confused: Na jah ik dacht dat die helpen kan ...met muis overheen en zwevende text je krijgt, muis weg en text zie je ook niet meer ... :D
21adamf.jpg
166o0m.jpg

Laatst bewerkt:
Idd Tecsman, zoals jij het beschrijft, zoek ik de oplossing, maar niemand die weet of dat dus (nog) kan in word?

In Word 2003 kun je de opmerkingen alleen verbergen in de weergave Beeld; kies je de Afdrukweergave, of de Webweergave, dan zijn de opmerkingen ook gewoon vast in beeld. Ik vind de oplossing van Royonix zo slecht nog niet; als een bepaalde optie in een nieuwere versie niet (meer) werkt, en een andere werkwijze levert wel het gewenste resultaat, dan lijkt het mij een simpele optelsom: dan pak je de andere methode! En overigens: de opmerkingen optie werkt in 2010 nog krek hetzelfde als in 2003.... Via het menu <Beeld>, weergave <Concept> zie je de opmerkingen nog steeds niet...
@Tecsman: controleer eerst je eigen beweringen, voordat je iemand anders afserveeert...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan