Opgelost Opmerking plaatsen maar niet verzenden (office 365)

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Goedemorgen,

Weet iemand hoe je in een tekst wel een opmerking kan plaatsen zonder dat anderen hier een melding van krijgen?

Alvast bedannkt!

Ik snap je vraag niet helemaal. Blijkbaar heb je een gedeeld document waar je met meerdere mensen in werkt, maar verder?

Je vraagt in feite iets dat juist ingaat tegen het samenwerken in een document. Kleine kans dat die optie er dus is. Ik zou hem in ieder geval niet weten.

Volgens mij is er ook geen optie om voor geselecteerde gebruikers een opmerking te maken. Ben het uiteraard ook met Roger eens dat dit indruist tegen het principe van Delen. Overigens kun je in het document aangeven of je de notities wilt zien of niet, maar dat geldt dan voor alle opmerkingen.

Dank voor jullie antwoorden.

Inderdaad, het gaat om documenten waarin je samenwerkt. In Excel kun je een notitie (wordt niet verzonden naar teamgenoten) of een opmerking (wordt wel verzonden) plaatsen. In word heb ik dat niet gevonden. Als je in grote documenten samenwerkt en bij elke opmerking van anderen een bericht krijgt is dat wat overkill.

Ik hoopte dus dat er meer mogelijkheden zijn tussen van alle opmerkingen een bericht krijgen en helemaal niet.

Als je in grote documenten samenwerkt en bij elke opmerking van anderen een bericht krijgt is dat wat overkill.
Lijkt mij dat je dan niet helemaal op de juiste manier werkt :). Word documenten zijn op grond van de intrinsieke kwaliteiten van het programma bepaald niet ingewikkeld; als je met meerdere mensen aan één document werkt, zie je de wijzigingen per gebruiker toch al wel. In een Excel bestand ligt de 'moeilijkheidsgraad' een stuk hoger, en is het plaatsen van opmerkingen wellicht ook nuttiger.

Opmerkingen in Word zijn m.i. hooguit aanvullend. Als je zóveel opmerkingen krijgt dat je er gek van wordt, lijkt het mij handiger om even een overlegje met de betreffende personen te beleggen.

Lijkt mij dat je dan niet helemaal op de juiste manier werkt :). Word documenten zijn op grond van de intrinsieke kwaliteiten van het programma bepaald niet ingewikkeld; als je met meerdere mensen aan één document werkt, zie je de wijzigingen per gebruiker toch al wel. In een Excel bestand ligt de 'moeilijkheidsgraad' een stuk hoger, en is het plaatsen van opmerkingen wellicht ook nuttiger.

Opmerkingen in Word zijn m.i. hooguit aanvullend. Als je zóveel opmerkingen krijgt dat je er gek van wordt, lijkt het mij handiger om even een overlegje met de betreffende personen te beleggen.
Helemaal uitleggen hoe of wat over mijn werk gaat hier wat ver, maar wij zijn juist erg blij met samenwerken in documenten omdat ons dat veel tijd en overleg scheelt. De opmerkingen zelf zijn erg handig, maar per opmerking een mail ontvangen dan weer niet.

Beetje wonderlijk om het complete bericht te quoten, want ik kon hem toch echt héél goed lezen.... Maar goed, het al dan niet ontvangen van emails ligt bij de ontvanger, niet bij de verzender.

According to description, you want to turn off email notifications for replies to comments in a Word document. If the file is hosted in OneDrive, the receiver can choose not to receive such email notification. By default, OneDrive will send the email, it is up to the people in your organization to decide whether they want to receive the emails or not.

To turn off the email notifications in OneDrive.
1. Sign in to www.office.com and select OneDrive from App launcher
2. In OneDrive select OneDrive Settings (gear icon)
3. Open Notifications Settings. Slide the toggle to off for "Email notifications when other reply to your comments" and “Email notification when others comment on my document”.

Image

Ok. Dit weet ik, dat is ook niet mijn vraag. Ik begrijp dat je wilt helpen, dank daarvoor. Je antwoorden zijn alleen niet een antwoord op de vraag en er zit ook steeds een mening bij. Je bedoelt het vast goed, maar ik zoek alleen een antwoord op de vraag of je in Word een opmerking kan plaatsen zonder dat dit als bericht wordt verzonden, zoals je in Excel een notitie kan plaatsen, of op een andere manier. Verder niet.

En het antwoord heb ik toch echt gegeven: nee, dat kan niet. Daarnaast geef ik, en ik heb mijn bericht toch écht 6 keer nagelezen, géén mening gegeven. Wél een opmerking over het (geheel) quoten van mijn vorige bericht, waarvoor ik toch echt geen enkele reden kan verzinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan