• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerking + verklaring toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

popipipo

Meubilair
Lid geworden
21 nov 2006
Besturingssysteem
Win11
Office versie
Office 365
Ik heb een reeks getallen waar de computer nav verkregen signalen van een apparaat een opmerking toevoegt [ (1) ] met onderaan de verklaring. [ (1)=links]
Als door een storing geen rapportage mogelijk is voeren we alle getallen in, in een excel bestand.

Nu willen we de opmerking (de signalen krijgen we wel uit het apparaat) aan de getallen en de verklaring toevoegen dmv dubbel klikken.
1 opmerking en verklaring lukt mij en ook een popup van een userform.

Echter ontbreekt mij de kennis om bij het selecteren van de opmerking in het userform de juiste opmerking aan het getal toe te voegen en de juiste verklaring onderaan te plaatsen.

Bijgaand het excel formulier met bovenaan (6 verschillende mogelijkheden) hoe het nu gerapporteerd wordt en onderaan hoe ik het in dit excel formulier wil hebben.

Bijlagen

Het werk zolang het maar 1 woord is wat in cellen C27:C29 moet komen te staan

Zoals altijd is het werkelijke bestandje net iets anders dan het voorbeeld bestandje

Graag had ik de opmerking gezien die meerdere woorden en dus spaties bevatten en eventueel verdeeld over 2 regels in 1 cel.

(¹)Staat links op de plank

of evt.

(¹)Staat links
op de plank

Code:
ar = Split("(¹) (²) (³) (¹)Staat links op de plank (²)Staat midden op de plank (³)Staat rechts op de plank")
ar = Split("(¹) (²) (³) (¹)Staat links CHR(10)op de plank (²)Staat midden CHR(10)op de plank (³)Staat rechts CHR(10)op de plank")
Dit werkt helaas niet

Volgens mij mag je onderhand wel weten dat VBA maatwerk is en dat de code geschreven wordt obv het voorbeeld. Split() splitst standaard op een spatie. Als je dat anders wil dan zijn er weer andere methoden beschikbaar.

Code:
ar = Array("(¹)", "(²)", "(³)", "(¹)Staat links op de plank", "(²)Staat midden" & Chr(10) & "op de plank", "(³)rechts")

Laatst bewerkt:
VenA

Dat VBA maat werk is dat is mij bekend en dat is nu juist de reden dat ik er niet uit kwam.
VBA blijft voor mij moeilijk.

De laatst gegeven code werkt perfect
Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan