• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmerkingen aanwijzer (rode driehoekje) verwijderen of verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esducsafe

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Op site Contextures heb ik enkele codes gevonden waarmee het rode driehoekje kan worden aangepast enz. Helaas de code om het rode driehoekje te verwijderen (verbergen) niet (ook als resultaat eigen aanpassingen) gevonden. Wie weet hoe de code aangepast moet worden? Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Esko
Code:
Sub CoverCommentIndicator()
Dim ws As Worksheet
Dim cmt As Comment
Dim lCmt As Long
Dim rngCmt As Range
Dim shpCmt As Shape
Dim shpW As Double 'shape width
Dim shpH As Double 'shape height[SIZE="3"][/SIZE]

Set ws = ActiveSheet
shpW = 4  ' 8
shpH = 2  '6
lCmt = 1

'clear old numbers
RemoveIndicatorShapes

For Each cmt In ws.Comments
  Set rngCmt = cmt.Parent
  With rngCmt
    Set shpCmt = ws.Shapes.AddShape(msoShapeRectangle, _
      rngCmt.Offset(0, 1).Left - shpW, .Top, shpW, shpH)
  End With
  With shpCmt
    .Name = "CmtNum" & .Name
    With .Fill
      .ForeColor.SchemeColor = 9 'white
      .Visible = msoTrue
      .Solid
    End With
    With .Line
      .Visible = msoFalse 'True
      .ForeColor.SchemeColor = 9 '64 'automatic
      .Weight = 0.15     ' 0.25
    End With
    With .TextFrame
      .Characters.Text = lCmt
      .Characters.Font.Size = 3  '4
      .MarginLeft = 0#
      .MarginRight = 0#
      .MarginTop = 20  '0#
      .MarginBottom = 0#
    .HorizontalAlignment = xlCenter
    .VerticalAlignment = xlTop
    End With
    .Top = .Top - 0.001
  End With
  lCmt = lCmt + 1
Next cmt
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wil je dan bereiken dat de witte vierkantjes dezelfde kleur krijgen als de cel ?

Laatst bewerkt:
Wil je dan bereiken dat de witte vierkantjes dezelfde kleur krijgen als de cel ?

Beste Rudi,
Ik zoek een macro waarmee het rode driehoekje van ingevoegde opmerkingen volledig kan worden verborgen. Na aanpassing van de gevonden macro blijft nu nog een klein vierkantje zichtbaar.
Bij een gekleurde Cel (zie mijn bestandje) blijft het vierkantje als een klein wit stipje zichtbaar
Mijn vraag is dus: kan de macro zodanig worden aangepast dat ook dit witte stipje verdwijnt.
Esko

Esko,

Met het stukje VBA kan ik je helaas nie helpen, dat kan onze warme bakker veel beter.
Wat misschien een optie voor je is is om de opmerkingen via gegevensvalidatie in te voeren, dit geeft nl geen driehoekje terwijl de boodschap zichtbaar wordt zodra je de cel selecteert.

Succes,

Esducsafe,

selecteer in menu Tools-Options tabblad View
dan bij comments None aan.

En het rode driehoekje is weg maar het commentaar is nog aanwezig.

Koosl

Esducsafe,

selecteer in menu Tools-Options tabblad View
dan bij comments None aan.

En het rode driehoekje is weg maar het commentaar is nog aanwezig.

Koosl

Beste Koos,
Jouw oplossing lijkt simpel. Ik werk met Excel 2002 en heb jouw idee geprobeerd maar het werkt niet. Vraag: heb je dit ook in mijn voorbeeld getest?
Esko

Eureka !
Zie bijlage

@Rudi
Bedankt voor je bijdrage. Met je macro aan de slag gegaan. Echter je macro werkt niet goed niet in mijn werkblad, waardoor dit is weet ik (nog) niet. Ga dit nog verder uitzoeken, zodra ik meer weet laat ik dat weten.
Met vriendelijke groet,
Esko

Na het nodige speurwerk heb ik vastmoeten stellen dat het "opmerkingen rode driehoekje" in Excel harde codering is. Het verwijderen is (voorzover ik nu weet) dus niet mogelijk. Opties om het rode driehoekje te verbergen, door er iets overheen te plaatsen, brachten niet het door mij gewenste resultaat. Het was mijn opzet om de optie opmerkingen als een soort Help (info) de achtergrond (niet zichtbaar door het rode driehoekje) op mijn werkblad te gebruiken. Omdat ik nu een andere oplossing van deze functie heb gevonden sluit ik deze vraag.
Allemaal bedankt voor de inbreng.
Met vriendelijke groet,
Esko

Hallo Educsafe,

Bij mij werkt de oplossing van Rudi (Warme Bakkertje) perfect.
Ik denk dus dat je het moet gaan zoeken in de reden waarom die bij jou niet werkt.

Probeer hem voor de zekerheid eens op een andere PC.
Best mogelijk dat het dan gewoon werkt.

Succes,:thumb:

Groetjes,
Ger

Hallo Educsafe,

Bij mij werkt de oplossing van Rudi (Warme Bakkertje) perfect.
Ik denk dus dat je het moet gaan zoeken in de reden waarom die bij jou niet werkt.

Probeer hem voor de zekerheid eens op een andere PC.
Best mogelijk dat het dan gewoon werkt.

Succes,:thumb:

Groetjes,
Ger

Beste Ger,
Dank voor je reactie. Wat mij met de bijdrage van Rudi niet is gelukt zijn de grindlines.
(Versie Excel 2002)
Esducsafe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan