• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerkingen gekoppeld aan cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielsprockel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2013
Hallo,

Is het mogelijk om in de cel-opmerkingen ook automatisch data te krijgen uit andere cellen, of formules die daarmee een waarde berekenen of data uit anderen rekensheets?

Als er opmerkingen gebruikt worden in een sheet en er zitten groeperingen in verwerkt, waarom krijg je dan bij het invouwen de opmerking: "niet mogelijk omdat er data van het werkblad af wordt geveegd" of iets dergelijks. Ik mis wat dat betreft in Excel wat mogelijkheden met de opmerkingen.

Wie kan mij er mee over vertellen, want verder kan ik er ook in dit forum niet veel over vinden.

Michiel Sprockel

Om data uit cellen in een opmerking te plaatsen kan alleen met Vba.

Opmerkingen - VBA

Hallo Harry,

Daar was ik al bang voor.

Hoe werkt dat dan met VBA? Ik kan wel het e.e.a. aan macro's maken, maar dat begint altijd vanuit Excel. Zie dan in VisualBasic natuurlijk wel het e.e.a. van commando's in VB en kan daar dan ook regelmatig wat in aanpassen en "IF-THEN-ELSE" statements in programmeren die ik nog ken uit mijn (autodidactische) Quick-Basic periode waarin ik veel deed (tot het automatiseren van een Front-Office programma van een hotel op de markt in Eindhoven). Maar deze macro's worden vanuit een toets of snelkoppeling gestart vanuit Excel. Als ik het "vullen" van een opmerking in Excel "automatisch" wil laten gebeuren zoals een willekeurige cel in Excel ook direct een waarde van een andere (gewijzigde) cel kan overnemen, hoe gaat dat dan in VBA zonder dat je zozeer het VBA-programma (of routine) moet starten??
Ik heb al ruim een jaar twee boeken over Macro's en VBA op mijn bureau liggen (van Gerrit Bruintjes en Wim de Groot), maar ik kom er niet doorheen. Met het maken van macro's heb ik op zich geen probleem. Ik ken misschien niet alle commando's, maar wat ik via Excel doe werkt prima, ook als in ze in VBA heb aangepast of aangevuld. Hoe werkt een VBA programma-routine naast Excel of blijven het macro's die via Excel moet worden gestart??

Ik hoor graag van je.

Groeten,

Michiel Sprockel

Laatst bewerkt:
michiel, begin gewoon met een voorbeeld berstandje
en geef aan wat er allemaal in de opmerkingen moet komen

Hallo Sylvester & Harry,

Bedankt voor het reageren, maar ik zie verder af van het kopiëren van data (of celinhoud) naar opmerkingen.

Er zitten teveel nadelen aan.

groeten,

Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan