Opmerkingen worden anoniem weergegeven, terwijl dit niet de bedoeling is

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiancaS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Word slaat soms de opmerkingen die in een document zijn geplaatst anoniem op in plaats van met de initialen van de commentator. Ook gebeurt het af en toe dat alle opmerkingen anoniem worden gemaakt bij het samenvoegen van de verschillende documenten waarin opmerkingen zijn gemaakt. Ik heb geen lijn kunnen ontdekken in wanneer dit wel gebeurt en wanneer Word werkt zoals het zou moeten werken. Ik weet dat sommige collega's soms ook tegen dit probleem aanlopen. Ik gebruik Word 2010. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit probleem kan oplossen?

De naam en afkorting van gebruikers worden opgeslagen in de opties, bij Algemeen. Staat daar wat ingevuld bij de personen die geen initialen zien?

De initalen staan ingevuld. Het lijkt er op dat Word zelf bedenkt dat opmerkingen anoniem opgeslagen moeten worden in bepaalde documenten.

Werk je voor een bedrijf, iets met ICT te maken. Dat ze of dat hij het niet wilt.

Of heeft de gebruiker (al dan niet per ongeluk) via <Controleren>, <menu <Gebruikersnaam wijzigen> in het menu <Wijzigingen bijhouden> in een specifiek document de gebruikersnaam en intialen vervangen door een spatie o.i.d.? Of draait er een macro die dat wellicht verandert?

Er is nog een handeling (maar die moet je echt bewust uitvoeren) waarmee je de naam en initialen kunt verwijderen. De gebruiker moet dan, als hij/zij de opmerkingen heeft toegevoegd de volgende handelingen doen:

1. Bestand opslaan
2. In (Office 2010) naar <Bestand>, knop <Controleren op problemen>, menu <Document Controleren>.
3. In het menu in ieder geval de bovenste 2 opties aan laten staan, en dan op knop <Controleren> klikken.
Na het controleren worden er dan (vermoedelijk) Opmerkingen en (in dat geval ook) Documenteigenschappen en persoonlijke informatie gevonden.
4. Vervolgens moet je dan bij <Documenteigenschappen en persoonlijke informatie> op de knop <Alles verwijderen> klikken
5. Daarna op <Opnieuw Controleren> klikken, en <Controleren>
Nu worden er geen Documenteigenschappen en persoonlijke informatie gevonden.
6. Sluiten en document opslaan.

Resultaat van dit alles: opmerkingen zijn vanaf nu anoniem in het document.

Ik heb inmiddels de oplossing van het probleem. Er staat een vinkje aan dat uitgezet moet worden. Dit is in Word te vinden bij: bestand/opties/vertrouwenscentrum/instellingen voor het vertrouwenscentrum. Hier moet het vinkje uitgezet worden bij “persoonlijke informatie uit eigenschappen voor het bestand verwijderen bij opslaan van bestand”.

Ter aanvulling: het gaat om het submenu <Privacy opties> in <Instellingen voor het vertrouwenscentrum>. Overigens is het een optie die standaard niet aan staat, dus als het goed is hoef je daar zelden te kijken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan