Opname via de line input van mijn externe geluid kaart geeft maar geluid uit 1speaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomheerkens8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Ik probeer mijn gitaar op te nemen ik gebruik een sure sm 57 mic, die rechtstreeks via een kabel in de line input van mijn externe geluidskaart gaat
alleen het geluid is mono er komt maar uit 1 speaker geluid hoe los ik dit op?
mijn externe geluids kaart is een tascam us-200
Deze geluidskaart gebruik ik puur voor het opnemen mijn boxen zijn aangesloten op een andere externe geluidskaart
ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Met vriendelijke groet tom

Van je gitaar / mike komt meestal een 6,3mm mono jack (zie deze pagina - ongeveer op 1/3 van boven met deze tekst: De 6,3mm/grote Jack connector(stereo boven, mono onder): )
Direct daaronder staat een plaatje van een 3,5mm audio jack (De 3,5mm/mini jack connector:) en daar kan een microfoon er een van hebben.

De gitaarplug in het bovenste plaatje van de twee toont een stereo en een mono variant. De mono variant zal jij ook hebben; een mic heeft immers maar 1 kanaal.
Je zult dus een verloop moeten vinden van de juiste ingang (6,3mm of 3,5mm mono) naar een 3,5mm stereo jack.
In principe niet moeilijk zelf te maken - je verbindt de punt en de eerste ring (L+R) beide met de signaal ader van de mic.
Of je moet dit soort veloop stekkers zien te vinden...

Heey bedankt voor je antwoord :) maar Mijn microfoon is aangesloten met een xlr cable niet met een jack cable hoe zit het dan?

Hoe heb je die aangesloten op je tascam (neem ik aan)? Of gaat die rechtstreeks naar je pc audio in? Zo te zien moet je er een verloop van hebben?

Ik heb hier een Shure microfoon met zo'n aansluiting op de mic zelf en daar aangeschroefd zit een contra met een meter of wat kabel en aan de andere kant zit de gekende 6,3mm jackplug...

Op deze pagina vind je meer info over hoe de xlr pin layout is, aarde (groen), signaal plus (rood) en signaal min (blauw). scroll naar de laatste post...

Je zou signaal plus moeten verbinden met zowel de signaal links als signaal rechts van een stereo ingang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan