opnames van dvd recorder naar pc mogelijjk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag Allemaal

We hebben een analoge dvd recorder en die weigert nog opnames te branden op dvd. Nou zijn de meeste opnames ook bedoeld voor terugkijken en dan wissen, maar er zitten enkele opnames bij (oa van de camcorder) die we op schijf willen. Is er een mogelijkheid om de opnames op pc te krijgen? Liefst niet met een tv kaart in de pc. Die heb ik namelijk ooit gehad en was een grote ellende. De leverancier kwam niet verder dan "het kan niet met uw pc".
Liefst natuurlijk digitaal, maar analoog is ook prima (maar voor dat laatste zal ik opname-apparatuur op de pc moeten hebben, en dus (?) een tv kaart wat ik niet wil)?

groetjes, Anjo

Vraag verplaatst van pc hardware naar audio en videoapparatuur.
Graag opletten waar je je vraag plaatst svp.

Jackall

Laatst bewerkt:
Hoi, wellicht bedoel je zoiets? http://www.alternate.nl/html/product/Videobewerking/Diverse/Koenig_USB_2.0_video_-_audio_omvormer/587383/?tn=HARDWARE&l1=Foto+%26+Video&l2=Videobewerking
Moet je dus (denk ik) alleen nog kabeltje vinden van SCART naar Cinch (tulpplugjes)

EDIT: Deze dus ... http://www.kabeltje.com/scart-plug-naar-3-rca-sockets-audiovideo-svhs-switch-p-1072.html
Wellicht is een verlengkabel ook nog nodig,

dag

sorry voor de late reactie: ik was mijn eigen post kwijt... nu weer teruggevonden.

En wat moet ik vervolgens waar op aansluiten? Zover ik het begrijp "vertaalt" zo'n verloopstuk slechts van de ene naar de andere aansluiting. Daarmee kan ik dus naar ik aanneem wel een verbinding tot stand brengen tussen de recorder en de pc maar hoe kan ik het signaal vervolgens overzetten (digitaal of analoog)?

met vriendelijke groeten, Anjo

Die Scartplug achterop je recorder, het andere apparaat sluit je aan op de pc via de USBpoort, en je koppelt het geheel met een kabel waaraan 2x een gele tulp, 2x een rode en 2x een witte tulp zit ..
Owja, dit staat nog beschreven bij de video/audio omvormer :
De CMP-USBVG5 is niet volledig compatibel met Windows® 7, het is mogelijk dat de converter werkt maar wij kunnen dit niet garanderen. Na het downloaden van de laatste Windows® 7 drivers kan het zijn dat de CMP-USBVG5 met sommige versies van Windows® 7 correct functioneert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan