Opneemsterkte van mijn microfoon verhogen zonder ruis??

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinP95

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2014
Ik heb laatst een microfoon besteld bij een webshop, welk ook keurig was aangekomen.
Nu heb ik hem aangesloten, opneemsterkte op z'n hoogst gezet en een skype groep gebeld.
De eerste reactie was dat ze me niet konden horen, in ieder geval heel zacht..
Ik bij instellingen gekeken en microfoonboost op +10.0 dB gezet, en ja ze konden me verstaan, maar wel met ruis.

Hiermee verder gaan experimenteren en mezelf opgenomen. Geen microfoonboost, maar opneemsterkte wel vollop gaf een zacht geluid, maar geen ruis (ook niet als ik mijn volume van mijn headset vollop zette)
En met microfoonboost gaf hij wel ruis.

De vraag:
Kan ik mijn opneemgeluid van mijn microfoon versterken zonder hierbij ruis te krijgen.

Windows 8.1
Realtik HD Audio configuratie
Salar m9 microfoon

Alvast bedankt :)
Mvg Robin

Hey Robin,

Versterken (boost) zal ALTIJD ook de ruis versterken.
Ik vermoed dat het probleem hem zit in dat deze microfoon waarschijnlijk ook een werkspanning nodig heeft (zie de plug) en het is maar de vraag of je aansluiting deze geeft (of deze microfoon dus geschikt is voor je computer).

Laatst bewerkt:
De plug is een gewone stereo plug (links/rechts)
Verder is mic voor 9 euro al te koop dus zal je ergens inleveren aan kwaliteit.

je kunt je volume regelen zowel in realtek als wel in de windows/afspeelaparaten/mic/eigenschappen

Premie 3,5 mm microfoon met standaard voor pc en laptops (zwart)
Type:Vast; Connectie:3.5mm.
Lijkt me niets mis mee te zijn. Misschien moet er een batt. in, want ik zie wel een schakelaar zitten.
Wat betreft elektret, voor € 7 koop je headsetjes met werkende mic. zonder batt. dus het kan wel voor die prijs.
Maar heb je al in Skype de geluidstest gedaan. Ook in Skype moet je het volume instellen (hetzij handmatig op een bep. nivo, hetzij automatisch geregeld).
Kijke even onder "extra" "instellingen" "geluidsinstellingen".

Premie 3,5 mm microfoon met standaard voor pc en laptops (zwart)
Type:Vast; Connectie:3.5mm.
Lijkt me niets mis mee te zijn. Misschien moet er een batt. in, want ik zie wel een schakelaar zitten.
Wat betreft elektret, voor € 7 koop je headsetjes met werkende mic. zonder batt. dus het kan wel voor die prijs.
Maar heb je al in Skype de geluidstest gedaan. Ook in Skype moet je het volume instellen (hetzij handmatig op een bep. nivo, hetzij automatisch geregeld).
Kijke even onder "extra" "instellingen" "geluidsinstellingen".

Ik zal die check van skype morgen even doen
Verder is die knop voor on/off, dus eigenlijk om te mute

Zelf ook al de instellingen aangepast in realtik en de volumeregeling van windows, maar ze horen me alsnog alleen bij een microfoonboost

-Robin

Vooral die instelling van Skype kan bepalend zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan