opnemen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
hallo allemaal,

ik ben bezig met beelden van mijn anneloge camera op mn computer te zetten, ik heb alles verbonden: camera met een "composite > s-video" snoertje naar mn tv-kaart (NVTV)
Maar nu het probleem:
als ik beelden naar mijn computer wil overzetten, lukt het niet, het beeld blijft zwart of er word niks opgenomen....
ik heb het opnemen bij 2 programma's uitgeprobeerd:

- pinnacle studio 10.0
- chris tv 4.95

maar er gebeurt niks, en ik heb al een mpeg2 decoder geistaleerd
wie weet raad????

Is de aansluiting op je tv-kaart wel een INgang en geen UITgang?

Euh.. niet altijd. Ik heb zelf een tv-kaart gehad waar een antenne-ingang voor de radio en televisie op zat en een gele tulp aansluiting die voor het uitgaande video-sgnaal was. Die kon ik dus aansluiten op m'n televisie. Welk type tv-kaart heb je?

Ik zie dat er meerdere NVTV kaarten in de handel zijn. Staat in de handleiding van de kaart dat je van een externe videobron kunt opnemen? (dus geen antenne-sgnaal)

het was een oem-product zonder drivers of handleiding:(

Er staat vast wel meer op de kaart zelf. Controleer dat even, anders wordt het moeilijk er iets over te zeggen.

dit staat er nog meer op:
  • mpeg2 tv tuner FM pal
  • Ordering code PC-MP01-FPHB- V1.0 W10/04
  • Nvidia

dit is hem:thumb:

:thumb:

dien je misschien de juiste ingang op je kaart nog te selecteren? kun je testen of het signaal vanaf je camera wel goed doorkomt. misschien even de kabel aansluiten op de tv om te kijken of de kabel het goed doet.

Ik gebruik pinacle zelf ook met een pinacle kaart. Bij mij moet ik op de tuner software de juiste ingang te selecteren voordat ik met studio het beeld wil opnemen.

Best vaag opzich.

Ik zou zeggen kijk in je tuner software of je de ingang kan selecteren, of ga bij windows imaging je twain driver bekijken en laat je cam corder afspelen.
Als je dan niet de beelden van je camera ziet moet je dus ergens je ingang nog goed selecteren.

Als je camera cinch uit heeft ook voor het geluid controleer dan of je ook daadwerkelijk je video uit aan de kaart heb aangesloten en niet je audio uit ;)

In het algemeen vind ik MPEG 2 bij pinacle van slechtere kwaliteit dan 1 dit omdat hij zijn buffers te vol gooit waardoor het beeld vaak ook hapert, MPEG 2 kan je beter gebruiken om de video op te slaan als de video al op de PC staat en je hem bij hebt gewerkt.

Mvg
Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan