opnemen met audicity via onboard geluidskaart realtek

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
Heb een desktop met onboard geluidskaart van realtek hd audio.
Nu wil ik dus muziek opnemen van audicity en heb bij voorkeuren deze instellingen gedaan : bij afspelen audio 2 DJ en opnemen Realtek HD Audio input maar kan niet opnemen en de vu meter slaat ook niet uit.
Heb bij de soundmanager ban Realtek gekeken en bij mixer staat bij het tabblad niks op mute maar ik zie ook geen sliders die ik kan gebruiken.
Ga ik nu via configuratie scherm naar geluid en audio apparaten en klik dan op tabblad opnemen zie ik staan : Realtke HD audio input en als ik dan klik op volume bij opnemen zie ik dat ik alleen de slider van opname regeling kan gebruiken en dat de sliders van cd-line,stereo mix,microfoon volume en volume van lijn niet kan gebruiken want kan ze niet aanklikken.
Het OS op deze desktop is XP PRO sp3.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.:thumb:
 
kun je niet opnemen met stereomix ?

kik oprechts luidspreker icoon, opnameapparaten, dan tab opname apparaten en rechtsklik en vink uitgeschakelde apparaten aan.
dan zal stereomix verschijnen.
klik deze aan als standaard opname app.
hierna kun je hem in realtek HD configureren
 
Dank je voor je antwoord en ja zoals jij hebt beschreven heb ik dit probleem een keer opgelost op mijn laptop waar vista opstaat alleen op mijn desktop staat XP Pro sp3 en daar krijg ik het niet op die manier voor elkaar namelijk.

Met vriendelijke groeten
 
xp en win 7 hebben nog wel eens de neiging dat dit pas actief wordt na een reboot
 
ook al geprobeerd maar krijg het nog steeds niet voor elkaar, ook niet na reboot.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken:thumb:
 
nog 1 poging voor xp
rechtsklik luidspreker icoon , vollumereleling openen, opties , eigenschappen.
opemen aanvinken ,daarna stereomix aanvinken
 
Ook al eerder geprobeerd op deze manier en heb stereomix aangevinkt maar het vreemde is dat ik de sliders niet kan gebruiken zie alleen maar het vakje om te dempen dus geen flauw idee waar het aan ligt:confused:
 
update :

heb het eindelijk voor elkaar.
Heb een oudere driver gedownload voor de realtek en nu kan ik dus wel stereo mix gebruiken maar als ik wil opnemen dan moet ik bij afspelen ook de realtek geluidskaart gebruiken en niet audio 2 dj want als ik het geluid via audio 2 dj laat afspelen dan kan ik geen gebruik maken van stereo mix en dus ook niet opnemen maar daar heb ik geen moeite mee want kan nu in ieder geval weer opnemen.
djangoleone heel erg bedankt voor het mee denken:thumb: en ik wens jou een hele fijne zondag verder.

Met vriendelijke groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan