Opnemen met single tuner

• Onderwerp starter Onderwerp starter TTL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TTL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Ik heb Digitenne met een Samsung Single Tuner SMT-1000T, en het lukt me niet om hier mee op te nemen. Dit zou wel moeten kunnen, maar het is mij nog niet gelukt. Ik heb tevens een Philips DVD/Video recorder aangesloten. Ik kan via deze videorecorder wel tv kijken. Ik heb al een aantal keren de helpdesk van KPN geprobeerd te bellen, maar zijn continue in gesprek.
Wie kan mij helpen??

Laatst bewerkt:
dat gaat niet lukken. heb je een twintuner voor nodig.daarmee kan je kijken en opnemen.

Maar ik heb gelezen dat je met een single tuner ook kan opnemen, maar alleen het kanaal wat je aan het kijken bent...!

Opnemen met de single tuner

Hee TTL, om op te nemen heb je inderdaad de twin tuner nodig.
de single (enkele) tuner is bedoeld het signaal te ontvangen en deze te laten zien op de tv via de scartkabel of met een coax kabel, dat is de ronde plug naast die waar je je antenne inplugt.
in de single tuner zit geen harde schijf ingebouwd en die is nodig om het beeld wat je ziet niet allen op tv te tonen maar ook op te slaan.

De enige manier is een scartkabel in te pluggen in de vcr in/out poort achter op de single tuner en deze vervolgens aan te sluiten op een dvd-recorder, computer of de ouderwetse videorecorder. het word dat wel een analoog signaal dus is het niet mogelijk om bijv. voor te programmeren voor kanaal of tijd, je zult zelf op opnemen moeten drukken.(tenzij je dvd-recorder dit ondersteund)

als je nog vragen hebt, laat maar horen

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem maar heb het als volgt gedaan. Misschien is dit wat Tommiedeboy ook bedoeld hoor.

Ik heb de SMT 1000T scart verbonden met mijn DVD/HDD recorder en van de dvd naar mijn TV. Via de "Loop" functie kan ik gewoon tv kijken (DVD recorder staat dan gewoon uit). Als ik wat wil opnemen zet ik de DVD/HDD recorder aan en op EXT1 en opnemen maar.

Idd wel een nadeel dat je niet wat anders kan kijkenwanneer je opneemt (dan toch een Dual tuner of een schotel met CanDi)

byb501

Digitaal opnemen en digitaal televisie kijken

Ik heb een dvd recorder aangeschaft maar kom er achter dat ik niet digitaal televisie kan kijken en tegelijkertijd een ander digitaal kanaal kan opnemen. Weet iemand hier een oplossing voor? Als ik zo alles een beetje lees kom ik er achter dat ik een twintuner nodig heb, wat is dit precies en zijn daar dan de problemen mee opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan