Opnemen met twin tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan24

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Goedemorgen,

Ik ben al een tijd bezig met digitale tv van KPN, ik heb de twin tuner maar het lukt me niet het ene kanaal op te nemen en het andere kanaal te kijken, bij mij zapt ie ook automatisch mee naar het kanaal wat ik kijk!

Ik heb een scartkabel van scart TV van de twin tuner naar Ext. 2 van de recorder,

Een scartkabel van Ext. 1 van de recorder naar Ext. 1 van de TV,

De coaxkabel van de ontvanger naar de TV, alleen weet ik dus niet of ik hem in de goede uitgang van de ontvanger heb zitten,

En nu dus volgens iemand van een ander forum een scartkabel van de VCR scart van de twin tuner naar Ext. 2 van de TV.

Hopend op een reactie,

Met vriendelijke groet,

Jan

Bedankt voor je reactie, maar ik kan er niks op vinden eerlijk gezegd.
Moet ik op het forum zoeken?

Sorry, ik wilde je met het plaatsen van de link slechts wijzen op iemand die een soortelijk probleem had en zijn bevindingen daarmee. (Zie reactie KPN) Als het het "draadje" verder doorleest dan worden er nog andere dingen benoemd. Een directe link naar de update lokatie is hier idd. niet te vinden.

Laatst bewerkt:
video twin tuner

Jan jij had het zelfde probleem als ik,
Jij vetelde dat je het hebt gevonden...
Kan je het me vertellen ik heb namelijk het zelfde probleem.

kan wel kijken maar zodra ik zap, zapt mijn (DVD-recorder) mee...
Help...

Arnold

Problemen met opnemen twin tuner KPN

Ik had ook problemen met het opnemen met de twin tuner (Samsung SMT-1100T). Ook bij mij zapte het beeld mee tijdens het opnemen. Na veel proberen is het bij mij als volgt opgelost:

Ik heb de instructies gevolgd op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1147796/spage=1447934

Verder heeft mijn videorecorder 2 scart aansluitingen (AV1 en AV2). Op AV2 kan een Pay-TV decoder, Set Top Box of een andere videorecorder aangesloten worden. Ik heb de twin tuner dus aangesloten op AV2 van mijn videorecorder. Hiermee was het probleem opgelost. (Als ik de twin tuner op AV1 van mijn videorecorder aansluit dan blijft het beeld meezappen tijdens het opnemen, wat ik ook probeer.)

Vogens de handleiding van KPN moet het met een twin tuner ook mogelijk zijn om tegelijk TV te kijken en radio te luisteren. Er staat echter nergens hoe je dat moet doen. Mocht je geïnteresseerd zijn:

Stel de twin tuner als volgt in:
Ga naar: Menu - Systeem instellen - Audiovisuele instellingen - Audio uitgang van:
Selecteer: VCR Scart

Verlaat het menu

Druk op OK voor de zenderlijst (TV Lijst verschijnt).
Druk op TV/VCR (VCR Scart venster verschijnt)
Druk op het muzieksymbool (die je normaal gebruikt om de radio te selecteren)
In het VCR Scart venster verschijnen nu de radio zenders ipv de tv zenders. Ga met de pijltjes toetsen naar de gewenste radio zender en druk op OK.
Het venster van de twin tuner geeft nu "Aud" weer. (In tegenstelling tot "Rec" tijdens het opnemen).
Nu kun je luisteren naar de radio en teglijk TV kijken (Handig als het Nederlands elftal speelt en je wilt liever luisteren naar Jack van Gelder dan naar Evert ten Napel).

Ik hoop dat men er iets aan heeft.:thumb:

Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan