Opnemen Muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan helaas de afbeelding niet zien (ik kijk via mijn pda) maar je moet op de versterker een UITgang hebben ( record output zie ik nu). Die sluit je aan op de line-in van je geluidskaart (blauw). Dan bij de eigenschappen van de geluidskaart het schuifje voor de lijningang openzetten en je kunt met b.v. Audacity de muziek opnemen.

Laatst bewerkt:
Playback lijkt me. Stekkertje 2x tulp maar mini jack;
minijackrcaoy8thjy4.jpg

Tulp kant spreekt voor zich en de mini jack in de line in op de PC (meestal blauw), geen line in (kans ik klein) dan kun je evt. ook de rec. gebruiken (roze).
Playback eerst op nul en line in op bv 50%, dan langzaam de playback wat open draaien tijdens het spelen en kijken wat een goede combinatie is aan de output (versterker) en input (PC) kant.

Laatst bewerkt:
Bij de onderste rechter 2 tulpaansluitingen staat Record Output.
Dan met het kabeltje dat Withaar in de afbeelding heeft staan van deze Record Out naar de Line-In van de geluidskaart en opnemen maar met de software die je daarvoor op je PC hebt staan.

Ik snap alleen je vraag niet, je zegt: Ik zou graag mijn muziek van de band willen opnemen maar mijn vraag is nu waar moet ik de kabels insteken om alles te kunnen opnemen

Dat betekend in mijn ogen dat je iets op wilt nemen van de hele band.
In je afbeelding staat alleen maar een foto van een Kustom versterker.
Ik weet niet hoeveel kanalen deze powered mixer heeft, maar als je een band goed op wilt nemen zal je voor elk instrument en vocal een microfoon moeten plaatsen en bij een drumkit zal je voor elke trommel een microfoon moeten plaatsen plus wat overheads.
Keyboards en Bas kan je met DI boxjes pakken.

Bij een beetje band met wat vocalen kan je al gauw gaan denken aan zo'n 24 tot 32 kanalen.
Dus dan kan ik me voorstellen dat jouw zangversterker al gauw te kort schiet bij een goede opname.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan