Opnemen van digitale camera naar dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

souv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
2
Ik heb een dvd recoder de panasonic DMR EH 57 en heb net de digitale camera gekocht de panasonic HDC SD5. Beiden hele mooie apparaten maar.....nu wil ik mijn gefilmd materiaal naar mijn recorder zetten zodat ik het op een dvd kan branden maar hoe sluit ik dit aan????. En mijn tweede vraag is dan, Als het straks lukt(hoop dat iemand mij hier mee kan helpen) kan ik dan de dvd in een bleu ray speler doen en de film in hd bekijken...de camera neemt wel hd op namelijk.
 
Edit: geen USB op recorder zo te zien
 
Laatst bewerkt:
Nee inderdaad er zit geen usb op de recorder....werd het een stuk makelijker van dan.
 
Nee inderdaad er zit geen usb op de recorder....werd het een stuk makelijker van dan.
Ja. Maar volgens mij, tenminste wat ik er over vond, heb jij wel composite aansluiting op beide apparaten. Enige info hier
 
Dit schijnen apparaten te zijn die voor elkaar gemaakt zijn, maar met een beperking.
Je kunt het geheugen-kaartje uit de camera in de DVD-recorder stoppen. Dan kun je video in HD (=hoge definitie) bekijken op een LCD of plasma-TV (met een HDMI kabel). Je kan de camera ook direct aan een TV met HDMI aansluiting koppelen. Dat is trouwens niet 100% zeker, want Panasonic heeft het steeds over 'Viera', alsof alleen apparatuur met Viera (hun eigen dus) met HD-video van die camera overweg kan, maar volgens mij is dat niet zo. Maar dat kun je uitzoeken via een dealer.

Verder kan jouw DVD recorder niet in HD op een DVD opnemen. Zie de specificaties. Misschien kun je de inhoud van de kaart op een DVD zetten, maar dan wordt het beeld SD (=standaard definitie, zeg maar 'gewoon' beeld). En dan heb je ook niks aan een Blu-ray speler. Alleen als het beeld op de geheugen kaart staat, kan het HD zijn. Wat denk ik wel mogelijk is: een SDHC-geschikte cardreader voor de PC kopen, en de inhoud van het kaartje op een harde schijf zetten. Dan ga je (nu of in de toekomst) met software die het Panasonic-bestandsformaat kan lezen de video bewerken en branden met je Blu-ray brander

http://www.cameranu.nl/artikel/6170
http://www.ciao-shopping.nl/Geheugenkaartlezers_25046_3-sdhc_memory_card
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan