Opnemen vanaf computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Vraagje: ik moet binnenkort misschien heel veel opnemen (gesprek), maar ik vraag me af hoe lang je kan opnemen via de computer. Ik heb al een recorder ontdekt op deze laptop, maar kan nergens vinden hoe lang je uiterlijk zou kunnen opnemen. Heb je daar trouwens een microfoon voor nodig of niet? Anders probeer ik het wel op een andere manier.

Je vraag is niet helemaal duidelijk.
Wil je weten hoelang je kunt opnemen met een programma, of qua ruimte die je hebt op je HD.

Digitaal in wav opnemen kost je ca 10MB per minuut, aangezien het meer om spraak gaat zal het iets minder zijn.

Een laptop heeft tegenwoordig bijna geen mic ingang meer, maar een interne. Je kant testen of dat voldoening geeft.

ALs het om de windows recorder gaat die je hebt gevonden heb je daar niets aan, die neemt maximaal 1 minuut op.

Met audacity (gratis) kan je heeeeelllllll lang opnemen.

Nog even ter aanvulling.
Duur van wat je kan opnemen zal afhangen in welk kwaliteit je opneemt en vrije ruimte op je hardeschijf.
Mono (waarom niet voor spraak) scheelt je de helft. Hogere samplerate en bitdepth maakt grotere bestanden.
Voorbeeld: Met 44.1kHz - 16 bit (CD kwaliteit) mono kun je iets meer dan 3 uur opnemen op 1 GB.
96kHz - 24bit (ja cijfers zijn leuk) mono kun je net 1 uur op 1 GB houden.
Als je een systeem hebt waarvan de schijf FAT32 is geformarteerd zal je bestand bij 4Gb gesplitst worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan