opnieuw Elsa microlink 56 K

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik ben op zoek naar een driver voor de ELSA microlink 56K modem. Ik had een link gevonden maar weet niet hoe dit werkt en krijg geen toegang.
ftp://ftp.mb3.tu-chemnitz.de/mirrors/ftp.elsa.de/pub/FILES/
Dit vanwege dat ELSA niet meer bestaat Kan iemand mij een link of de driver toesturen..? dank Peter
Ps ik weet niet waarom mijn eerdere vraag zonder tekst in het forum staat.

Ik heb een andere driver Gevonden. Maar ik moet dan wel ff je Email weten , weet niet of je die hier openbaar wilt maken :o

In antwoord op Microlink

Arjan, bedankt voor je snelle reactie en heb separaat je een e-mail gestuurd met mijn e-mail adres Met vriendelijke groet Peter

Die link die je geeft werkt uitstekend. Waarschijnlijk zit je achter een router en/of firewall waardoor je niet direct op de FTP-server kan komen.

Ga in Internet Explorer naar > extra > internet-opties > tabblad geavanceerd

Zoek naar "Passief FTP-protocol gebruiken" en vink die aan.

Microlink 56K driver van Elsa

Ik heb de link ook geprobeerd en deze werkt nu wel.
Met dank voor deze tip. Het werkt wat betreft het
kopieren van de software. Ik heb nu twee schermen open en sleep van het ene scherm naar het andere de software en heb de ME driver nu tot mijn beschikking.
Nu slechts een volgend punt is dat deze driver niet werkt.... tijdens de installatie zegt er een menu dat dit de verkeerde modem kaart is. Ik gebruik de PCI56ME driver uit het 56K pci mapje uit de link Alles zou naar mijn weten dus moeten werken.. maar helaas Ik wacht nu met smart op de driver van Arjan, de persoon waar ik mijn e/mail heb achter gelaten. Deze zei dat er een andere / hopelijk betere / driver beschikbaar was. met dank voor de reacties, peter

Re: Microlink 56K driver van Elsa

Geplaatst door PdeBruin
Ik heb de link ook geprobeerd en deze werkt nu wel.
Met dank voor deze tip. Het werkt wat betreft het
kopieren van de software. Ik heb nu twee schermen open en sleep van het ene scherm naar het andere de software en heb de ME driver nu tot mijn beschikking.
Nu slechts een volgend punt is dat deze driver niet werkt.... tijdens de installatie zegt er een menu dat dit de verkeerde modem kaart is. Ik gebruik de PCI56ME driver uit het 56K pci mapje uit de link Alles zou naar mijn weten dus moeten werken.. maar helaas Ik wacht nu met smart op de driver van Arjan, de persoon waar ik mijn e/mail heb achter gelaten. Deze zei dat er een andere / hopelijk betere / driver beschikbaar was. met dank voor de reacties, peter

Hoi , ik had je al een mailtje gestuurd (via forum) dat het sturen niet lukte via gewoon me emailadres :( . En daarin ook de vraag welk besturingssysteem je hebt . Maar dat is dus Windows ME ?? En weet je het type nummer van de kaart (staat op de kaart zelf ) Heb het niet persee nodig , maar wel handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan